[ Biologie ] Laboverslagen bacteriën

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[ Biologie ] Laboverslagen bacteri

Hoi, ik ben een student uit België en ik heb als onderwerp voor mijn GIP (Geïntegreerde Proef) het thema "Virussen en bacteriën" gekozen. Ik had al een labo-experiment in gedachten, dat gaat als volgt: Het kweken van een bacterie op verschillende voedingsbodems (24 uur / 37°C) en daarna er de beste kweek uitkiezen. Deze voedingsbodem dan onderzoeken met de lichtmicroscoop onder een imersielens en enkele waarnemingen noteren.

Met deze soort voedingsbodem zou ik dan verder proeven willen doen. Zo was ik bijvoorbeeld van plan een kweek in verschillende pH-milieus te vergelijken, en een kweek in verschillende temperaturen.

Nu is het probleem dat ik van mijn mentor eerst al een labo moet hebben om mee te beginnen voordat ik er zelf wat aanpassingen aan maak.

Ik heb al dagen liggen zoeken naar labo's over dit onderwerp op Internet, maar ik heb nog steeds gen enkel laboverslag gevonden.

Dus kwam ik op het idee om maar op www.Wetenschapsforum.nl een bericht te plaatsen, omdat dit forum me al meerdere malen uit de nood heeft geholpen.

Heeft er iemand misschien een idee waar ik beter naar kan zoeken of een link naar een interessante pagina?

Dank bij voorbaat :roll:

schema van een labo dat ik ongeveer zoek:

Afbeelding


Berichten: 2

Re: [ Biologie ] Laboverslagen bacteri

Hmm dit kan wel eens van pas komen. Vooral de link naar Oxoid die erop te vinden is ...

Bedankt :roll:

Meer links zijn altijd nog welkom, natuurlijk :P

Reageer