Seal apparaat

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 541

Seal apparaat

Heeren ik ben op zoek naar een sealapparaat. Dat is opzich niet zo moeilijk ware het niet dat er behoorlijk specifieke eisen zijn. Wij werken met erg hygroscopische stoffen. Deze dienen voor een stabliteits studie opgeslagen te worden in een 40 graden 75% relatieve vochtigheids klimaatkast opgeslagen te worden. De huidige enigzins verouderde seal apparatuur blijkt niet goed genoeg te zijn na 9 maanden in de stabiliteitskast te hebben gelegen blijkt er toch water doorheen gekomen te zijn. Heeft iemand enig idee waar ik een goed (het liefst gevalideerd) seal apparaat kan vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Seal apparaat

Heb je er misschien al bij stilgestaan dat het misschien niet eens aan de seal ligt, maar aan het gebruikte plastic? PVC bijvoorbeeld is niet lucht- en vochtdicht.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 541

Re: Seal apparaat

Daar heb ik al bij stil gestaan. Maar het materiaal waarmee gewerkt wordt is water en lucht dicht.

Berichten: 541

Re: Seal apparaat

iemand enig idee

Berichten: 173

Re: Seal apparaat

wat voor volumes moet ik dan aan denken en hoevaak wil je het open en dicht hebben?

Berichten: 541

Re: Seal apparaat

Volumes gaan tot maximaal 100 Gram het zakje hoeft niet opnieuw gesealed te worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Seal apparaat

Heb je het zakje wel vacuum gezogen voordat je het dicht had geseald?

Berichten: 541

Re: Seal apparaat

Ja dat is gebeurd. Het ligt naar ons idee aan het seal apparaat. Deze is ook al zeker 25 jaar oud dus aan vervanging toe

Reageer