Springen naar inhoud

ontstopprobleem

• Log in om te kunnen reageren

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2008 - 22:27

Hallo,

Wij hebben hier een ontstopte afvoer.
Natriumhydroxide heeft niet gewerkt, dus maar geneutraliseerd met azijn en weggeschept.
Nu is de volgende stap zwavelzuur. Onze afvoer is roestvrijstaal, de wasbak porcelijn. Ik wilde even voor de zekerheid vragen of roestvrijstaal het houdt tegen zwavelzuur. Ik dacht van wel ivm met laagje chroomoxide, maar even zekerheid zal fijn zijn, ivm mijn moeder.
En hoeveel moet er in, en voor hoelang?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2008 - 22:55

Ik zou het niet doen. Zwavelzuur zal zeker de boel aantasten. Bedenk wel dat de boel ook extreem heet wordt (100+ graden).

Probeer het eerst eens mechanisch met zo'n ontstopper/zuignap. Als NaOH niet werkt, dan zit er wel echt een dikke prop. Een andere optie is om de siphon los te schroeven en er een tuinslang in te drukken net zo lang tot hij niet verder wil en dan ineens de kraan vol open draaien. Zorg wel voor een flinke bak onder je siphon, anders wordt het een natte boel in die keukenkast!

Thionyl

Thionyl

• >1k berichten
  • 1595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2008 - 01:01

Ontstopt?? Je bedoelt verstopt!!.

Het meest waarschijnlijkste zijn haren en vet. Dus gewoon een nacht laten staan met NaOH korrels en kokend water erop. ( Je weet zeker dat het geen PVC buizen zijn?)

Anders gewoon los-schroeven en mechanisch (borstel) schoonmaken.
Zuur is niet aan te bevelen.

Als het niet aan het syphon ligt, dan moet er echt een draaiende borstel doorheen, met een zeer lange steel. Maar dan praat je al over proff. methodes.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3310 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 mei 2008 - 07:42

optie 3,

compressor pakken met een ontstoppingsslang. de kleine versie die de gemeente heb om het riool mee te ontstoppen. risico om nat te worden maar je moet wat.

Veranderd door ArcherBarry, 15 mei 2008 - 07:50

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2008 - 09:48

Mijn moeder en ik hebben geen zin om alles open te draaien. Zwavelzuur was onze laatste optie, anders maar en loodgieter. Maar dat zwavelzuur gaat dus niet door, dan maar loodgieter :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures