speaker system van de pc

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 91

speaker system van de pc

bij veel pc's ingeval van 5 speakers doen vaak niet alle speakers het?
Alles kan als t maar leuk is..

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: speaker system van de pc

Dit is omdat je alle boxen als het ware moet inschakelen of omdat je geluidskaart dit gewoon niet ondersteund :wink:

Standaard staat het aantal boxen op 2 gewone speakers, je kan dit veranderen (en dit moet je meestal zelf doen) naar een 2.1, 5.1, 7.1 (en ik weet niet welke mogelijkheden er nog zijn).

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: speaker system van de pc

Standaard staat het aantal boxen op 2 gewone speakers, je kan dit veranderen (en dit moet je meestal zelf doen) naar een 2.1, 5.1, 7.1 (en ik weet niet welke mogelijkheden er nog zijn).


gevonde thanks!
Alles kan als t maar leuk is..

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: speaker system van de pc

graag gedaan :wink: (ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad :roll: )

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: speaker system van de pc

Mocht je een originele soundblaster hebben, dan kan je de functie van de verschillende uitgangen met deze driver aanpassen: http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

In plaats van de (meestal 3) verschillende uitgangen die je nu hebt (Front L&R, Back L&R, sub center) 3 stereouitgangen maken. Zo zou je naar je PC-speakertjes iets anders uit kunnen sturen dan naar je stereotoren.

Vervolgens zou je ook nog filters toe kunnen passen. Je PC-speakers zijn bijvoorbeeld niet goed in laag. Als je toch veel laag uitstuurt, vervormt dat het resultaat. Op de uitgang naar je pc-speakers zou je dan high-pass-filter kunnen instellen, waardoor alleen de tonen boven een bepaalde frequentie door worden gelaten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer