oxy anion batterij

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 22

oxy anion batterij

beste,

kort geleden heb ik een vraag gepost over de lood accu. met de project groep zijn we tot besluit gekomen om deze niet te maken aangezien dit iedereen al doet.

ons werd aangeraden om een oxy anion batterij te gaan maken.

dit is in de voorgaande jaren niet gelukt en is zelfs vorig jaar blijkbaar ontploft.

het grootste probleem bij deze batterij is het gewicht. dit moet zo klein als mogelijk worden.

het moet in een klein vrachtautootje passen en die moet dan een lichte helling overwinnen.

heeft iemand verstand van deze batterij of enkele links waar ik goede informatie uit kan halen?

we zouden de eerste zijn als het ons lukt deze zo goed te maken en te laten rijden.

ik w8 op reacties

vriendelijke groeten

dd

Berichten: 22

Re: oxy anion batterij

niemand enig idee?

Berichten: 1.379

Re: oxy anion batterij

Van een oxy-anion batterij heb ik nooit gehoord. Kunt U vertellen welke stoffen daarin actief zijn?
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 22

Re: oxy anion batterij

cells with sodium hypochlorite or chlorite and anodes of magnesium or aluminium.

in principe is het een aluminium bak waar een elektrode aan bevestigd is richting v meter.

in de bak wordt een koper staaf gehangen. deze is verbonden naar de andere kant van de v meter.

het electrolyt is clo-

de reacties zijn in principe bekend. vorig jaar is deze zo uit gevoerd in een cola blikje.het blikje diende dan als aluminium bak.

echter deze is toen geexplodeerd door te veel warmte.

deze moet dus op een of andere manier getransporteerd kunnen worden.

hetmoet dan nog eens licht zijn want moet minimaal 3 cellen in serie aansluiten om genoeg spanning/vermogen te krijgen om een klein vrachtautootje een helling op te laten rijden.daarbij moet het dan ook nogin de betreffende bak passend gemaakt worden.

link:

http://www.freepatentsonline.com/5718986.html

Berichten: 1.379

Re: oxy anion batterij

Het betreft dus een natriumhypochlorietoplossing met daarin een koperen en een aluminium electrode. Het koper zal als kathode en het aluminium als anode functioneren.

Maar de vermogensdichtheid, in watt's per volumeneenheid of per gewichtseenheid lijkt mij heel gering. Als U een speelgoedvrachtwagen met drie van deze zware cellen gaat belasten komt die zeker niet in beweging. Om iets te laten rijden moet U compacte en lichte cellen gebruiken, anders trekken ze het niet.

U kunt natuurlijk wel Uw oxyanioncel gaan beproeven met een variabele weerstandsbank, een voltmeter en een amperemeter en daarmee een grafiek maken van celspanning tegen stroom. Uit deze grafiek kunt U het maximale vermogen van Uw cel afleiden. Eventueel kunt U dat vermogen vergelijken met dat van een gekochte batterij. Dat is natuurlijk wat abstrakter en misschien minder leuk. Maar wel nuttig.

Veel warmte mag de cel niet produceren. Want dat gaat ten koste van de electrische energie die er uit moet komen.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Reageer