checkvials problemen HPLC

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 130

Re: checkvials problemen HPLC

Hoi Napoleon,

Ik wil er nog wel over zeggen dat onze kolommen leverancier en hardware leverancier de opmerking niet hebben gemaakt dat je eigenlijk altijd hoort te bufferen, wat ook geheel begrijpelijk is vind ik.

Die hadden toch ook vraagtekens moeten zetten bij dit eluens!!

Mij lijkt dat ik dit antwoord in principe van hun had moeten krijgen. Dus nogmaals erg bedankt.!

Gebruikersavatar
Berichten: 38

Re: checkvials problemen HPLC

harriel schreef: Hoi Napoleon,

Ik wil er nog wel over zeggen dat onze kolommen leverancier en hardware leverancier de opmerking niet hebben gemaakt dat je eigenlijk altijd hoort te bufferen, wat ook geheel begrijpelijk is vind ik.

Die hadden toch ook vraagtekens moeten zetten bij dit eluens!!

Mij lijkt dat ik dit antwoord in principe van hun had moeten krijgen. Dus nogmaals erg bedankt.!
Nou... Harrie nu ga je mi. toch iets te kort door de bocht. Ik ben absoluut niet van mening dat je de kolommen leverancier en hardware leverancier (volgens mij Waters in dit geval) mag verwijten dat jij niet de kennis en kunde hebt om fatsoenlijke chromatografie te bedrijven. Als leverancier zou ik er ook vanuit gaan dat je een dusdanige kennis van zaken hebt dat je bijvoorbeeld niet met een silica kolom boven pH 7 werkt. Doe je dit wel, dan kun je dit soort onkunde absoluut op niemand anders verwijten dan jezelf!

Zoals ik al eerder heb voorgesteld: ga eens een basis chromatografiecursus oid doen (misschien bij Waters, die hebben er zat!). Dit zal je in de toekomst heel wat ellende, ergenis en geld schelen!

Gr,

Mich@

Reageer