Springen naar inhoud

[scheikunde] pH voorspelling bij batch extractie

• Log in om te kunnen reageren

tek-zotic

tek-zotic

• >25 berichten
  • 66 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2008 - 22:30

hoi,
ik heb hier een lijst met 50 vragen en deze kan ik niet zo goed vinden

Hoe kan je de invloed van de pH kwantitatief voorspellen bij batch extractie in geval van een zuut of een base??

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 mei 2008 - 20:39

Wat is batch extractie?

tek-zotic

tek-zotic

• >25 berichten
  • 66 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 mei 2008 - 00:40

ik weet het ook niet goed. staat nergens in de cursus, maar een batch is een opeenvolging van allemaal gelijke PC onderdelen bij een pc dus ik veronderstel een scheitrechtertrein

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 mei 2008 - 09:28

eem batch is hier i.m.o een vat waar niks bij komt en niks uitgaat dus alle reactanten zitten in het vat. je zou dan de reactievergelijking kunnen opstellen en er een formule op los kunnen laten.

wat de extractie hierin doet zou ik niet weten.

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 mei 2008 - 10:17

een batch proces is een discontinue proces. Dus ongeveer zoals ellen zei. Natuurlijk kan je ook vergelijkingen gebruiken voor een continu proces, waarbij er dus continu in- en uitgangstromen zijn.

Extractie is gewoon een scheidingstechniek die ook op industriŽle schaal gebruikt wordt. Bij een batch extractie wordt dus de extractiekolom op t=0 geladen en wordt de extractie stopgezet op tijdstip t. Gedurende t vindt dus de extractie plaats.

Op de vraag zelf weet ik niet echt een antwoord... Als je extractiemedium zuurder wordt, zal de extractie van de base kwantitatief beter verlopen denk ik, klinkt toch logisch.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures