Springen naar inhoud

startdatum hogeschool utrecht

• Log in om te kunnen reageren

truepako

truepako

• >25 berichten
  • 79 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2008 - 21:57

Goedendag

Ik ben bijna klaar met mijn MLO bij de vlaardingenlaan (niveau 4 chemie).

Ik ben dus op zoek gegaan naar een vervolgopleiding. Hogeschool Utrecht (chemistry) bleek goed voor me te zijn. Omdat ik van het MLO niveau 4 afkom kan ik dus instromen in de tweede jaar.

Mijn vraag is juist wanneer is de startdatum voor instromers in het tweede jaar, bij hogeschool utrecht (chemistry)?

Ik zit ook te twijfelen of ik wel perse chemistry wil doen of life sciences. Moeten de instromers van de tweede jaar direct beslissen of ze chemistry of life sciences willen doen, of hebben ze daar een half jaar de tijd voor?

Gelieve mijn vragen beantwoorden, (de mensen die te maken hebben met Hogeschool Utrecht (laboratorium)).

Alvast bedankt. :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3328 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 mei 2008 - 22:13

Life Science SUX

Temminste op het Van Hall in Leeuwarden. Daar is het een samengeraapt zootje van opleidingen die heel weinig met elkaar te maken hebben en er een paar kompleet buiten de boot vallen.

Verder is het onwaarscheinlijk dat je zo het 2e jaar in rol. Ik vermoed dat je in je eerste jaar zowel 1e als 2e jaars modules zal krijgen en dan doorstroom naar het 3e jaar.

temminste zo is het bij mij in Leeuwarden gegaan.

Verder de begindatum zal toch wel op hun site staan, denk je niet ;)

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

Daan_CF

Daan_CF

• >25 berichten
  • 70 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 09:13

Hallo Truepako,

Is het niet handiger als je deze vragen direct aan de hogeschool stelt? Zij kunnen je denk ik meer informatie geven. Misschien moet je ze eens mailen of bellen.

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 10:02

sorry archerbarry maar dat is jou ervaring met life science wat ik ervan weet is dat het bij ons juist goed geregeld is. Bij ons kun je ook instromen in het 2e jaar en hier kies je direct voor chemie of life science richting. Binnen die richtingen kun je nog wel switchen. In het 1e jaar (2e jaar vd opleiding) krijg je eerst nog 3 vakken uit het eerste jaar erbij maar meestal zijn deze vakken voor mbo-ers niet zo'n probleem.
dit is hoe het bij ons op avans hogeschool in Breda gaat hoe het in utrecht zit geen idee.

mvg

kevin

Tiberium

Tiberium

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 10:27

Hallo Truepako,

Ik ben nu 3e jaars chemie op de hu, en ik kan je zeggen: je kan gewoon in september beginnen. Ik zit met veel mensen in de klas die van het mbo komen, zijn dus ook begonnen in het 2e semester, en het is zeker een aanrader. Door de stage die je al hebt gelopen hoef je de verplichte stage in het hbo niet te volgen. (dus je doet als je alles goed doet 3 jaar over je hbo)

Orienteer veel op je keuze, het verschil tussen C en LS is vrij groot. Voor iedereen ligt die keuze anders.

Als je wat persoonlijke info over mijn ervaringen wilt hebben, stuur me dan eventjes een pm. :)

magrietjen

magrietjen

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 14:25

hej! :D

Toevallig zit ik ook in de 4de van het mlo en ga ik ook hbo chemistry in utrecht doen. :lol:
De introductie week begint op 22 augustus (t/m 26 aug) en de echte schoolweek (volgens mij) 1 sept.
In utrecht stroom je (wat mij is verteld) in een speciale mboklas in.. je krijgt dan de stof van de 2de helft van het 1ste jaar. Ergens in het derde jaar sla je een stage over waardoor de opleiding totaal 3 jaar duurt.

En als je chemistry doet moet je (als mlo'er) na een half jaar kiezen uit chemische technologie en organisch/analytische chemie (dat heeft een ander woord maar ben dat zo vergete)

Maar ik heb die vragen ok allemaal via de site van hu gesteld dus [|:-)]

Miss kome we wel bij elkaar in de klas :P

Groetjes

Veranderd door magrietjen, 28 mei 2008 - 14:29

Tiberium

Tiberium

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 mei 2008 - 11:59

En als je chemistry doet moet je (als mlo'er) na een half jaar kiezen uit chemische technologie en organisch/analytische chemie (dat heeft een ander woord maar ben dat zo vergete)

Labmanagement ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures