Springen naar inhoud

AAS

• Log in om te kunnen reageren

azvvo

azvvo

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2008 - 22:57

Wat is het nadeel als er bijvoorbeeld koolstof in de vlam komt bij AAS? is het niet zo dat omdat dit organisch is dit een brede emissielijn geeft?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2008 - 23:05

emissielijn? We spreken toch over AAS? Ik zou eerder zeggen dat dit nadelig kan zijn omwille van competitie met de invallende fotonen.

azvvo

azvvo

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2008 - 23:18

emissielijn? We spreken toch over AAS? Ik zou eerder zeggen dat dit nadelig kan zijn omwille van competitie met de invallende fotonen.

Oh maar is het niet zo dan dat organisch dat dit bijdraagt aan het licht dat wordt afgegeven omdat het organisch materiaal is.

Want je meet bij AAS de absorptie van licht maar Koolstof is organisch en versterkt dan toch door een emissie die die geeft waardoor het lijkt alsof je te bepalen element minder sterk lijkt te absorberen en dus een lager concentratie uit de AAS komt.Hij verstoord dus als het ware het continue signaal van de vlam.

Of klopt dit niet?

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2008 - 23:22

dus je bedoelt dat het koolstof secundaire emissies geeft? Dat zou ik niet weten...

azvvo

azvvo

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 00:20

dus je bedoelt dat het koolstof secundaire emissies geeft? Dat zou ik niet weten...

Nou ja dat is wat ik denk ook ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe koolstof kan storen bij een meting en wat er dan gebeurd

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures