Springen naar inhoud

[scheikunde] HCl toevoegen

• Log in om te kunnen reageren

jorg

jorg

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2008 - 21:00

Ik heb een cornflakes monster.Ik voeg er carrez bij om de eiwitten neer te slaan. Daarna voeg ik HCl toe. Wat is de bedoeling hiervan?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2008 - 21:14

Denaturatie van de eiwitten?

jorg

jorg

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 mei 2008 - 14:12

Denaturatie van de eiwitten?

Dient daar de carrez dan niet voor?

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 mei 2008 - 15:13

Die levert zeker ook een bijdrage. Biochemie is nou niet mijn specialiteit, dus ik heb nog niet gehoord van carrez. Maar ik weet wel dat de pH invloed heeft op de conformatie van eiwitten, dus ik heb toch een sterk vermoeden dat de HCl dient om uw eiwitten kapot te maken.

xanthippe

xanthippe

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 juni 2008 - 19:27

Die levert zeker ook een bijdrage. Biochemie is nou niet mijn specialiteit, dus ik heb nog niet gehoord van carrez. Maar ik weet wel dat de pH invloed heeft op de conformatie van eiwitten, dus ik heb toch een sterk vermoeden dat de HCl dient om uw eiwitten kapot te maken.

Kan er iemand met zekerheid dit bevestigen?

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 01 juni 2008 - 20:03

Ik zou wel willen maar ik snap er niets van. 8-[
cornflakes monster droge cornflakes?
wat is carrez? nooit van gehoord :cry:
Als je wat duidelijker beschrijft wat je aan het doen bent en wat de bedoeling is misschien dan dat er hulp komt.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 juni 2008 - 23:21

Carrez (I/II) is een combinatie van 2 vloeistoffen: 1 mol zinkacetaat, gemengd met een halve mol azijn en aangelengd tot een liter. Ik denk dat het buffert op pH = 5 en dat het zink kan complexeren met eiwitten. De andere oplossing bestaat uit een kwart mol kaliumhexacyanoferraat opgelost in een liter water. Ook dit zal complexeren met het eiwit.

Misschien ook een idee om met klasgenoten te overleggen, die hier ook op het forum rondwaaien :P

Veranderd door FsWd, 01 juni 2008 - 23:22

jorg

jorg

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2008 - 16:58

Ik zou wel willen maar ik snap er niets van. 8-[
cornflakes monster droge cornflakes?
wat is carrez? nooit van gehoord :cry:
Als je wat duidelijker beschrijft wat je aan het doen bent en wat de bedoeling is misschien dan dat er hulp komt.

Een monster of een staal. o noemen wij dat in de klas. Die Belgen hé!
Dat monster is droge cornflakes.We lossen dit op in een weinig water.
Carrez A staat voor kaliumhexacyanoferraat en Carrez B is zinksulfaat met water.

Ik heb eerst bij het monster Carrez A en B gedaan om de eiwitten neer te slaan. Daarna moet ik er HCl bijvoegen. Daarna NaOH en dan voer ik daar de luff Schoorl proef op uit. De bedoeling is om suikers in het monster te bepalen.

We hebben deze proef op school moeten uitvoeren maar aangezien het een lange proef is ( ongeveer 3 uur) en ik mijn nota's hierbij ben kwijt geraakt, zoek ik naar hulp op deze site.

Hopelijk volstaat deze uitleg.

jorg

jorg

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2008 - 17:01

Carrez (I/II) is een combinatie van 2 vloeistoffen: 1 mol zinkacetaat, gemengd met een halve mol azijn en aangelengd tot een liter. Ik denk dat het buffert op pH = 5 en dat het zink kan complexeren met eiwitten. De andere oplossing bestaat uit een kwart mol kaliumhexacyanoferraat opgelost in een liter water. Ook dit zal complexeren met het eiwit.

Misschien ook een idee om met klasgenoten te overleggen, die hier ook op het forum rondwaaien :P

Ja inderdaad die klasgenoot moest samen met mij de proef uitvoeren maar aangezien ik het proefverslag ben kwijtgeraakt...

Alle hulp is echt welkom.Moest je ook weten waarom eerst HCL EN daarna NaOH werd toegevoegd. We denken dat het met zuur-base en titratie te maken heeft maar we zouden graag iemand die er véél van weet dat zien bevestigen.

Nogmaals dank.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 juni 2008 - 18:21

De vraag is natuurlijk wat je eigenlijk wil bepalen. Je zult deze proef natuurlijk niet voor niets doen.

jorg

jorg

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2008 - 19:26

De vraag is natuurlijk wat je eigenlijk wil bepalen. Je zult deze proef natuurlijk niet voor niets doen.

Het einddoel is suikers bepalen.
Na Carrez A en B hebben we HCl en NaOH toegevoegd. Dan Luff-Schoorl.
Verwarmen onder reflux,afkoelen,KI toevoegen en titreren met natriumthiosulfaat ten opzichte van thiodene als indicator. Zodra na de titratie de hoeveelheid di-jood bekend is kan je de overmaat aan koper 2+ gaan berekenen. Als je weet hoeveel die laatste zijn,kan je de reducerende suikers berekenen.

Dat is het gehele verloop van de proef.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures