beperkte beweging

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 71

beperkte beweging

Ik heb zo'n 4 weken geleden mijn arm + elleboog gebroken. Nu vertelden ze me dat bijna alle mensen met een gebroken elleboog er een beperkte beweging aan over houden. Nu stellen ze dit zonder dat er perse een permanente beschadiging is. Nu is dat in mijn geval wel zeer waarschijnlijk, maar hoe komt het nu dat toch de meeste mensen de arm/elleboog niet meer volledig kunnen strekken na een breuk van de elleboog?

Iemand wel volledig hersteld?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: beperkte beweging

Dit komt doordat de elleboog een zeer complex mechanisme is. Bij de genezing hiervan hoeft er maar een klein beetje fout te gaan. Combineer dit met het feit dat je 4 weken geen gebruik maakt van je elleboog, dan denk ik dat dit toch een geldige reden is.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 71

Re: beperkte beweging

Dat het een complex mechanisme is heb ik enigszins meegekregen maar waarom gaat er dan zo vaak toch nog iets fout. Als de breuk normaal hersteld is, isdeze even sterk zoniet sterker. Wel kan er dan een verdikking ontstaan. Nu ben ik geen arts maar met alle huidige technieken zou je denken dat een beetje polijsten wel moet kunnen tegenwoordig. Nu zal ik wel te kort door de bocht denken en zullen er vast ook wel meer oorzaken zijn. Wat betreft de spieren wil ik best geloven maar hoe gedragen de spieren van iemand die uit coma komt zich dan? Verder moeten mijn spieren zich toch wel kunnen herstellen met fysio en een berg inspanning?..(lees ik hoop)

Reageer