Heel dringend hulp: MICROBIOLOGIE

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 54

Heel dringend hulp: MICROBIOLOGIE

:cry: ik heb echt een probleem, maandag heb ik examen en ik heb nog zoveel vragen !!!! Kheb nooit les gehad hierover in het middelbaar, dus kan iemand me helpen ???

1) Bij de continue cultuur (groei van mo's), hoe ziet een groeicurve eruit van een normaal werkende chemostaat?

2) Hoe bereken je het aantal generaties per tijseenheid

- je hebt k, hier moet je de rico bepalen 'begrijp ik", dus bvb

vb 1: k = 0,3, moet ik dan nog iets doen zodat ik het aantal generaties weet?

vb 2= k= (log 250000 - log 50000) / (160 -110) = 0,699/50 = 0,0138

3) Hoe bereken ik het aantal afstervende kiemen per tijdeenheid? (met K: sterftesnelheidconstante)

4) Hoe zou de groeicurve eruit zien, indien men de levende en de dode cellen gezamelijk in grafiek brengt?

5) Indien een bolvormige bacterie (diameter 1µm), met een dichtheid p van 1 g. cm ^(-3), gedurende 24h in exponentiele fase zou leven, welke zou dan de gevormde bacteriemassa zijn (in kg) en hoeveel bacterien zouden er an voorkomen? g=20 min. (kan dit stap per stap uitgelegd worden?)

6) Geef de eenheid van de groeisnelheidconstante

7) Formuleer de regel van Watson (zva)

Een bepaald desinfectiemiddel met een cc gelijk aan 2, vertoont desinfecterende eigenschappen indien een concentratie c1, gedurende een tijd t1, inwerkt. Hoelang zal hetzelfde desinfectiemiddel moeten inwerken indien je een dubbelsterke concentratie neemt. berekening overzichtelijk opschrijven.

8) Hoeveel % bedraagt de sterfte na 5D ?

Sorry voor de vele vragen, maar ben echt een dumpy op da vlak !!!

groetjes joke

alvast bedankt aan diegene die mij gaat redden !!!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Heel dringend hulp: MICROBIOLOGIE

Één keer posten lijkt me wel genoeg. Gaat hier verder...

Lees de Algemene Regels nog eens!

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.

Gesloten