mijn site geupdate

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 840

mijn site geupdate

Ik heb er wat nieuwe dingen op gezet. Alleen naar de Engelse sectie gaan. Bij experimenten drukken op 'ga naar archief' om ze allemaal te zien.

chemistry.landgoedgemini.nl

Bij wie werkt het afspelen van de video'tjes allemaal? Ik heb gehoord dat bij sommigen het niet werkt...

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: mijn site geupdate

Maak er eens een goeie link van, nu kun je niet klikken maar moet je eerst plakken en knippen, niet echt gebruiksvriendelijk :cry:

Edit: site is erg traag. Ziet er welprima verzorgd uit, complimenten.

Komt er nog een filmpje van de broom bereiding? :P

Filmpje hier doet het niet goed.

Filmpjes hier doet het ook niet.

je ziet alleen de statusbalk van de film, tekst van de pagina loop gewoon door.

Ik heb één keer het filmpje van de broom/Al reactie bekeken en die werkt nu ook niet meer. Heel vaag, jammer.

Berichten: 840

Re: mijn site geupdate

He wat vervelend nou. Al meerder mensen hebben gezegd dat ze de filmpjes niet kunnen afdraaien.

Waar zou dit door komen?

Vreemd dat de site zo langzaam is. Heb ik geen last van.

Doe de filmpjes van de 'rook met amonia' , 'methyl nitrite' en 'hydrogen peroxide decomposition' het wel?

Zou het beter zijn om gewoon een domein te kopen, en zo ja, waar dan? Deze die ik gebruik is gratis. Bovendien erg moeilijk om allemaal in te stellen, doet mijn broertje voor me.

O ja, er komen geen filmpjes van broom bereiding, dat gaat wat moeilijk. Een film van 2 minuten is al snel 150MB, en bovendien ben ik te druk bezig bij het maken van broom, om een video te maken. Foto's zou wel kunnen, maar dat ben ik vergeten. Ik zal kijken wat ik kan doen bij de volgende broom-synthese.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: mijn site geupdate

Snap sowieso niet waarom je geen camera met statief gebruikt, wordt het beeld een stuk rustiger van en je hebt je handen vrij.

Van een domein wordt het geen snars sneller, wel een goede hosting. Meestal heb je bij je eigen provider wel een paar 100 MB toch?

Die filmpjes moet wel een stuk kleiner kunnen met een acceptabel kwaliteitsverlies.

Berichten: 3.145

Re: mijn site geupdate

Jor, de algehele layout van de site ziet er goed uit, de experimenten zijn erg fraai en chemisch/inhoudelijk vind ik het een goede site. De info die je geeft klopt, goede reactievergelijkingen en goede veiligheidswaarschuwingen.

De layout is ook prettig. Sober en to-the-point.

Ik heb ook een paar opmerkingen. De meest storende vond ik ook dat sommige filmpjes niet vanaf statief zijn gemaakt, ook al eerder opgemerkt. Een mooi filmpje moet een rustig beeld hebben. Een goed filpje is die bij dat persulfaat experiment (daar zou je de reageerbuis nog iets meer in beeld kunnen hebben, beter is in dit geval een portrait-weergave modus, camera op zijn kant).

Verder zou ik die hele Nederlandstalige sectie weg doen. Als je die niet meer onderhoudt, doe hem dan weg.

Als laatste puntje, in je experimenten sectie heb je Engelstalige tekst, maar wel "vorige" en "volgende" links.

Ik kan de filmpjes nu wel gewoon bekijken, alleen is de site wel eeeeerrrruuugg trrraaaaaggg. Het Al/Br experiment had ik bijna weggeklikt, net voordat ik hem wegklikte kwam het filmpje alsnog, maar toen had ik al wel 30 seconden gewacht of zo. Of je moet de gebruiker laten weten dat de download even kan duren (op mijn site geef ik altijd de download-grootte van de files er bij), of er moet een visuele feedback zijn dat hij bezig is met laden. Nu zie je een effen wit scherm en verder niks.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: mijn site geupdate

De filmpjes doen het nu... heel mooi

Al je reactie evrgeljkingen zien er uit als:

Code: Selecteer alles

3 Br2 + 2 Al  2 AlBr3


Dus zonder pijtjes.

PS ik gebruik FF

Berichten: 840

Re: mijn site geupdate

Vreemd, dat was bij mij eerst niet het geval. ik zie die pijlen gewoon. Nou ja, dat vind ik niet zo'n ramp. Wel mooi om te horen dat de filmpjes het doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: mijn site geupdate

Code: Selecteer alles

<p class="paragraph_style"><span style="line-height: 14px;" class="style_2">3 Br</span><span style="line-height: 9px;" class="style_3">2</span><span style="line-height: 14px;" class="style_2"> + 2 Al&nbsp; 2 AlBr</span><span style="line-height: 9px;" class="style_3">3</span><span style="line-height: 14px;" class="style_2"><br></span></p>
Dit is de html-code van die ene zin.

Er staan dus geen pijltjes.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: mijn site geupdate

Waarmee webdesign je? Ik meen me in ieder geval te herinneren dat dreamweaver in staat is het mislukte IE-html om kan zetten in het gangbare xhtml. Dit voorkomt een hoop compatibiliteitsproblemen. Kan jij natuurlijk niets aan doen als je dat niet wist.

Berichten: 840

Re: mijn site geupdate

Echtepino schreef:

Code: Selecteer alles

<p class="paragraph_style"><span style="line-height: 14px;" class="style_2">3 Br</span><span style="line-height: 9px;" class="style_3">2</span><span style="line-height: 14px;" class="style_2"> + 2 Al&nbsp; 2 AlBr</span><span style="line-height: 9px;" class="style_3">3</span><span style="line-height: 14px;" class="style_2"><br></span></p>
Dit is de html-code van die ene zin.

Er staan dus geen pijltjes.
Hee, verdomd, je hebt gelijk. Toen ik het inkopieerde bij het maken van de page, waren er wel pijlen :-(

Ik weet niet met welk webdesign ik werk, dat zal ik moeten vragen aan m'n broertje.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: mijn site geupdate

Mja dat staat in de titelbalk van het programma wat je gebruikt ;) . Het schijnt overigens toch xhtml te zijn.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Je werkt overigens wel met tot nu toe 2 verschillende stijlen. Is het geen idee om een soort van standaardpagina te maken, waar oa een vaste stylesheet inzit, en dat je in die pagina steeds experimenten noteert en die onder een andere naam opslaat? Tot nu toe maak je namelijk voor elke pagina een aparte CSS aan (jij of het programma), dat is niet nodig en gaat dus het hele doel van een CSS voorbij. Je kan namelijk vanuit elke pagina dezelfde CSS laten meenemen.

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen,print" href="6_Complex_persulphates_files/6_Complex_persulphates.css" /> in die van persulfaten

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen,print" href="6_Beautiful_reaction_between_aluminium_and_bromine_files/6_Beautiful_reaction_between_aluminium_and_bromine.css" />

Zie je wat ik bedoel? Je kunt dus beter een van die stijlen die jij het mooiste vindt gewoon renamen naar style.css ofzo en die dus op elke pagina gebruiken. Wil je ooit iiets aan de opmaak van alle pagina's veranderen, verander je gewoon de css :)

Aluin is trouwens alum in het engels. Die met kalium heet potassium alum. Dat was de enige die nog niet in het engels was.

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: mijn site geupdate

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Betekend niet direct dat de pagina ook echt xhtml is.

Site ziet er verder netjes uit
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: mijn site geupdate

Klopt, maar zo zal hij wel door de browser geïnterpreteerd worden, ik ga ervanuit dat browsers ook iets met die informatie doen, die in die regel staat.

Reageer