Springen naar inhoud

Mijn mythe

• Log in om te kunnen reageren

Matthijs_QAFS

Matthijs_QAFS

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 november 2005 - 17:23

Heej voor filosofie op School moesten wij een eigen mythe maken, met de vrag hoe iets ontstaat. je mocht zelf verzinnen wat er zou ontstaan.
Uiteindelijk heb ik er een 7,5 op gekregen:

1. Bedenk zelf een vraag.
Hoe is de maan ontstaan?

Er was eens een Griekse man, genoemd Luna*. Luna was heel erg slim, en had zijn eigen lab, waar hij onderzoek deed naar planeten. Het liefst zou hij zijn eigen planeet willen hebben vernoemd naar hem. Luna bad elke dag tot alle Griekse goden, maar er was toch een die hij erg waardeerde. Het was Zeus, de God van de hemel. Hij bad en vroeg aan Zeus of hij zijn eigen planeet kon krijgen. Luna deed álles voor Zeus. Hij heeft zijn hele leven tot alle Goden gebeden. Op een dag was er hevig onweer, en Luna bad weer tot alle Goden, in de hoop dat er een planeet kwam. En de planeet kwam er. De volgende nacht bewonderde iedereen de nieuwe planeet, die Luna genoemd werd. Luna is de maan. Luna werd een God en ging wonen op Olympus, de berg waar alle Goden leven. Vanaf nu was hij de God van de Maan. Wanneer de Maan boven Olympus stond, kan je het gezicht van Luna zien.

*Luna = Maan in het Grieks

Groetjes Matthijs

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 november 2005 - 20:14

Ouranos is de god van de hemel.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!
Homer Simpson

Matthijs_QAFS

Matthijs_QAFS

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 november 2005 - 12:31

Ja dat is wel zo, alleen het was de opdracht om een EIGEN mythe te verzinnen :wink: Ik heb een paar echte goden gebruikt. De rest is verzonnen

Ard

Ard

• >100 berichten
  • 160 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 12:59

Best leuk verzonnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures