ESI(+) en ESI(-)

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 19

ESI(+) en ESI(-)

Ik heb gewerkt met mycotoxines:

*voor de detectie van sommige mycotoxines moest mijn massaspectrometer in de positieve mode staan : mijn ionenbron was ESI(+)

*voor de detectie van andere mycotoxines moest mijn massaspectrometer in de negatieve mode staan : mijn ionenbron was ESI(-)

Ik werk dus met elektrospray-ionisatie. Wanneer ik mijn ESI vb. in de positieve mode zet zullen positieve ionen gevormd worden van de mycotoxinen?Klopt dit?

Wat ik dan niet zo goed snap:

1)hoe zet ik mijn ionenbron in pos/neg mode : hoe gaat dat in zijn werk?

2)waarom moeten sommige moleculen(in mn geval mycotoxinen) met pos en andere met neg ESI geïoniseerd worden?

Bedankt!

Berichten: 19

Re: ESI(+) en ESI(-)

Blijkbaar krijg je door ESI precursorionen die dan naar de massa-analysator gaan om eerst en vooral gescheiden te worden volgens MG moederion. Kan enkel wanneer geïoniseerd. vb. (M+NH4)+,(M+H)+ ... afhankelijk van welke additieven toegevoegd werden. Dit in het geval van positieve collision cell energy(V). Wanneer de collision cell energy negatief is (negatief voltage) en allicht ook andere additieven toevoegen krijg je negatieve ionen vb. (M+CH3COO)- , ... De keuze tss ESI(+) of ESI(-) zal dan allicht gemaakt worden aan de hand de welke het grootste signaal heeft bij de detector van de massaspectrometer...

Berichten: 2.399

Re: ESI(+) en ESI(-)

Ikke niet begrijp? 8-) . Of je ESI (+) of ESI (-) gebruikt hangt af van het feit of je te maken hebt met een zuur (ESI -) of een base (ESI +).

Reageer