Springen naar inhoud

interne standaard

• Log in om te kunnen reageren

tom8975

tom8975

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2008 - 23:32

Ik heb onder andere mijn stalen gespiket met mn mix(mengsel van verschillende mycotoxines) en ook met een bepaalde hoeveelheid interne standaard. Daarna deed ik extractie, ontvetting, opzuivering en LC-MS/MS-detectie. Wanneer ik nu concetraties uitzette tov mijn signalen bekwam ik een vrij mooie rechte. Wanneer ik echter mn concentraties uitzette tov de verhouding AUC/(AUC van de IS), was mn mooie rechte verdwenen. Ik kan dit niet verklaren: een interne standaard corrigeert toch voor vb. verlies van mycotoxines bij injectie,... en mn rechte zou bij het uitzetten van de conc tov van de verhouding toch juist mooier moeten zijn? Zijn hier mogelijke verklaringen voor?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

tom8975

tom8975

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2008 - 00:10

IS moet plus/minus zelfde fysicochemische eign als te onderzoeken component. Ik werk met multi-methode: onmogelijk om voor alle componenten als interne standaard te fungeren. Waarom ik het dan aanvankelijk als interne standaard gebruikt heb, blijft me een raadsel.

IS: zelfde fysicochemische eign: oplosbaarheid, pKa, zijn er zo nog?
En het compenseert voor : verschillen in injectievolume... en andere?

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2008 - 15:58

Ik begrijp je tweede post niet.

Gebruik je een isotoop-gelabelde interne standaard of een analoge compound?
Bij het gebruik van een analoge compound als interne standaard zie je wel vaker dat deze niet correct corrigeerd; zeker als je een uitgebreide monstervoorbewerking hebt.
Het beste is een isotoop gelabelde IS maar ja, die is niet altijd verkrijgbaar....

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures