Tuinen verwoest door chemicaliën Nutricia

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Tuinen verwoest door chemicali

Twee fraaie tuinen aan de Eerste Stationsstraat in Zoetermeer zijn gisteren veranderd in een ware woestenij, nadat op het aangrenzende terrein van voedingsmiddelenbedrijf Nutricia een tank met het reinigingsmiddel natronloog was gaan lekken.

Berichten: 774

Re: Tuinen verwoest door chemicali

wel raar dat er geen overloopbasin voorzien is, waarschijnlijk komt dit er nu wel in de toekomst laat ons hopen

Berichten: 92

Re: Tuinen verwoest door chemicali

wel raar dat er geen overloopbasin voorzien is, waarschijnlijk komt dit er nu wel in de toekomst laat ons hopen
tja ik woon er vlak bij en het stond heel uitgebreid in de regionale kranten :D


Wat ik begrepen heb uit de artikelen van "Het Streekblad", "de Posteljon", en nog een aantal kranten, is dat er maar een heel kleine hoeveelheid natronloog was ontsnapt. Hierdoor was het eigenlijk alleen strikt noodzakelijk om het terrein van Nutricia zelf af te graven.


De tuinen in de eerste stationstraat (vlak bij het treinstation waar ik dagelijks op de trein naar school stap), hadden niet afgegraven hoeven worden, maar dit is toch gedaan omdat men geen enkel risico wil nemen.


Wat ik mij dus afvraag is hoe sterk die natronloog zal zijn geweest die uit de opslag is gelekt. Ik vermoed dat dit wel een aanzienlijke concentratie zal moeten hebben gehad, omdat ze anders niet tot zulke dramatische acties over gaan.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Tuinen verwoest door chemicali

waarschijnlijk iets van een 11 mol. Dat is veel voorkomende concentratie voor de levensmiddelen sector.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer