[scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 52

[scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

Beste mensen,

Voor mijn PVB (Proeve van Bekwaamheid) moet ik bij chemie het ijzergehalte bepalen in mosdood. En nu is mijn vraag, hebben jullie nog tips of dingen waarop ik zou moeten letten. Als er iets anders is waar ik iets heb, zeg het maar!

Bijvoorbaat dank!

Groetjes,

Slimmertje Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

Weet je al op welke manier je het wil gaan bepalen?

Berichten: 52

Re: [scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

O, ja vergeten te vermelden, sorry, door middel van een fotometishce bepaling waarna we een ijklijk gebruiken!

Slimmertje Afbeelding


Berichten: 26

Re: [scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

Slimmertje even een vraagje:

Ik heb ook de PvB gedaan, en volgens mij precies dezelfde methode. Is het toeval of zit je ook in Eindhoven op het ROC??

Ik moet dan namelijk thuis even nakijken of ik nog belangrijke tips voor je heb.

Wanneer moet je de PvB doen?

Berichten: 52

Re: [scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

Ja, ik zit op ROC Eindhoven! :D

Mijn chemie PVB ging goed, heb het donderdag gedaan, alleen heb ik de uitwerking niet helemaal gehaald!

Nu moet ik maandag mijn PVB voor biologie doen, als je tips hebt laat het me weten: koloniegetalbepaling van water, microscopisch & macroscopins onderzoek doen met kolonies, reinstrijk maken van een kolonie, verdunningsreeks maken, Ht/HB-waarde van bloed bepalen en ten slotte erytrocyten tellen!

Slimmertje Afbeelding

Berichten: 365

Re: [scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

Slimmertje schreef: Ja, ik zit op ROC Eindhoven! :D

Mijn chemie PVB ging goed, heb het donderdag gedaan, alleen heb ik de uitwerking niet helemaal gehaald!

Nu moet ik maandag mijn PVB voor biologie doen, als je tips hebt laat het me weten: koloniegetalbepaling van water, microscopisch & macroscopins onderzoek doen met kolonies, rijnstrijk maken van een kolonie, verdunningsreeks maken, Ht/HB-waarde van bloed bepalen en ten slotte erytrocyten tellen!

Slimmertje Afbeelding
rijstrijk kun je die dan uitstrijken de Rijn???

tis reinstrijk

Berichten: 26

Re: [scheikunde] IJzergehalte bepalen in mosdood

In biologie was ik nooit zo sterk in dat soort dingen. Heb niet voor niks chemie gekozen :D

Ik zal dit weekend eens kijken of ik er nog iets over kan vinden, ik heb precies dezelfde PvB gedaan!

Reageer