Injectiepiek

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Injectiepiek

Ik vroeg me af wat men precies bedoeld met de injectiepiek bij HPLC?

Is dit dan hetzelfde als de solvenspiek?

Berichten: 873

Re: Injectiepiek

Dat kan wel als je solvens niet vertraagd is.

Maar je wil liefst geen solvenspiek zien. Als het enigszins mogelijk is neem ik mijn analieten altijd op in mijn eluens.

Berichten: 8

Re: Injectiepiek

Waar staat HPLC voor?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Injectiepiek

Dat staat voor: google er eens op, het doet geen pijn. In de tijd dat je het bericht typte en wachtte op antwoord, had je het allang kunnen vinden.

Berichten: 8

Re: Injectiepiek

Kan iemand mij HPLC uitleggen, volgens mij heb ik dat gedaan met mijn GIP maar ik ben niet zeker.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Injectiepiek

Wat heb je niet begrepen aan mijn vorige bericht? Wat je in je andere post omschreef komt heel goed overeen met HPLC. Zoek anders ook meteen op GPC, lijkt dat in de verste verte niet op wat jij gedaan hebt, dan zal dat ook niet de gebruikte methode zijn geweest.

Berichten: 915

Re: Injectiepiek

Klik op mij

En tik dan in het zoekvak HPLC in, druk op enter. Et voila.

Berichten: 35

Re: Injectiepiek

Het blijft idd verwonderlijk hoe lieden die toch al redelijk wat chemische kennis beweren te hebben niet weten wat HPLC is en zelfs niet in staat blijken om daar zelfstandig achter te komen.



En nu ik :P
drune134 schreef:Dat kan wel als je solvens niet vertraagd is.

Maar je wil liefst geen solvenspiek zien. Als het enigszins mogelijk is neem ik mijn analieten altijd op in mijn eluens.


Wat is eigenlijk het probleem van een andere stof als solvent gebruiken dan als eluens ? Dat het dan mogelijk is dat de resolutie tussen solvent en analiet te klein is ?

En als je inderdaad het eluens ook als solvent gebruikt, betekent dat dan dus ook dat er geen injectiepiek zichtbaar is?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Injectiepiek

Je eluens is eigenlijk een soort blanco waarop je apparaat is afgesteld. Elke afwijking van die blanco kan al een signaal veroorzaken, al is het door een verschil in breking.

Reageer