[scheikunde] schets een titratiecurve en een aminozuursequentie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 18

[scheikunde] schets een titratiecurve en een aminozuursequentie

hallo!

Hoe kan je een titratiecurve maken van een gegeven aminozuursequentie:

bv Ala-Gly-Ser-Ala-Thr-...

En daar dan nog het iso-elektrisch punt van bepalen??

Berichten: 541

Re: [scheikunde] schets een titratiecurve en een aminozuursequentie

een titratie curve maak je door een titratie uit te voeren. waarmee zou je deze dingen kunnen titreren?

p.s. chemlevel 7 dan moet je dit zelf kunnen bedenken

edit typo:

Berichten: 18

Re: [scheikunde] schets een titratiecurve en een aminozuursequentie

Als ik het zelf zou kunnen bedenken zou ik het niet vragen natuurlijk ...

Dit is gewoon een onderdeel van een vak dynamische biochemie. maar in de les was gewoon kort herhaald hoe je dat doen voor 1 aminozuur. Maar niet voor een aminozuursequentie. we moeten trouwens die niet in de praktijk doen, maar dus gewoon schriftelijk. Nix van zuren of basen toevoegen dus, gewoon theoretisch zo'n curve afleiden...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] schets een titratiecurve en een aminozuursequentie

Elke zure en basische groep van dat amine zal een pKa hebben, en dus en omslagpunt. Voor de pI uit te rekenen bestaat een formule... maar die weet ik niet meer :P

Berichten: 541

Re: [scheikunde] schets een titratiecurve en een aminozuursequentie

eerste hit bij google hier staat exact op wat je moet doen en hoe je het uit moet rekenen.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: [scheikunde] schets een titratiecurve en een aminozuursequentie

caid17 schreef: Als ik het zelf zou kunnen bedenken zou ik het niet vragen natuurlijk ...

Dit is gewoon een onderdeel van een vak dynamische biochemie. maar in de les was gewoon kort herhaald hoe je dat doen voor 1 aminozuur. Maar niet voor een aminozuursequentie. we moeten trouwens die niet in de praktijk doen, maar dus gewoon schriftelijk. Nix van zuren of basen toevoegen dus, gewoon theoretisch zo'n curve afleiden...
Ik ben het wel eens met Vreggie dat een chemlevel 7 hier enigzins beken mee mag zijn. Zeker als je de eerste hit op google de oplossing vind.......

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: het punt was wel al duidelijk, nog een keer natrappen hoeft echt niet.

Als je het dan per se nog eens wilt aankaarten, zet er dan in ieder geval ook een stukje tekst bij waar de topicstarter wat aan heeft.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer