KNCV lidmaatschap

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 660

KNCV lidmaatschap

zijn er hier mensen die lid zijn van KNCV zo ja heeft dit enig nut om als aankomend 3e jaars student hier lid van te worden ?

Re: KNCV lidmaatschap

Ik ben lid van de KNCV en van de ABVAKABO.

Zowel van een vakvereninging als een vakbond, vakvereniging voor de vakinhoudelijke kant en de vakbond voor goede arbeidscontracten en arbeidsomstandigheden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: KNCV lidmaatschap

Ik ben al bijna 20 jaar lid van de KNCV. Een beroepsvereniging kan van alles voor je betekenen: zowel representatie van het vakgebied in Den Haag alsook het met elkaar in contact brengen van leden.

De nieuwe groep Jong KNCV onderneemt ook nog specifiek activiteiten voor jonge leden. En je krijgt een goedkoop lidmaatschap. Wat houd je nog tegen :P

Berichten: 660

Re: KNCV lidmaatschap

wij kunnen het via school voor het 3e jaar gratis aanvragen. ik vroeg me alleen af of dit nuttig was. zou zonde zijn als ik het aanvraag en er uiteindelijk niks mee doe.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: KNCV lidmaatschap

waarom twijfelen als het gratis is

gewoon doen, je kan altijd opzeggen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: KNCV lidmaatschap

Tijdens mijn studie heb ik ook een gratis lidmaatschap gehad. Op een gegeven moment heb ik dat opgezegd, aangezien mijn huidige baan niet echt 'natchemisch' meer is, en ik de kosten daardoor te hoog vond worden. Maar ik sluit niet uit dat ik binnenkort weer lid ga worden.

Tijdens je studie is het lidmaatschap een goede manier om je horizon een beetje te verbreden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 660

Re: KNCV lidmaatschap

naja het is meer .. ik heb geen zin om iedere keer dat blad op mijn kamer te laten slingeren op te moeten ruimen gezeur krijgen thuis daarover. mochten er interessante dingen in staan mbt mijn gebied dan vind ik het uiteraard het proberen waard.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: KNCV lidmaatschap

Het chemisch 2 weekblad is heel erg breed. Voor elk deelgebied binnen de chemie is wel wat te vinden, de ene keer wat meer dan de andere.

Hiernaast staan er vrij veel vacatures in. Dat is ook niet geheel oninteressant als het einde van je studie nadert.

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: KNCV lidmaatschap

Ik ben vanaf het begin van mijn studie (2005) lid en heb al meerdere evenementen bezocht (wil nog steeds naar het Element maar dat valt telkens met een college/tentamen dag).

Vooral Jong KNCV kan aantrekkelijk zijn in je studietijd
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 19

Re: KNCV lidmaatschap

Ik ben ooit lid geworden van de KNCV voor de vacatures in het Chemisch Weekblad. Werd ik opeens tot ledenraadslid gebombardeerd. Was best interessant voor een tijdje, hoewel het soms wel een ballenclub is hoor, met al die academici vechtend om een onderzoekssubsidie etc. Ik kon beter werk doen voor de vakbond, en had daar uiteindelijk meer voordeel van.

Reageer