kaempferol

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 660

kaempferol

Hoe maak ik een 3d model van kaempferol kan iemand mij daarbij helpen. Ik kan het gewoon maken met sate prikkers of kippengaas dat is het probleem niet, ik snap alleen niet hoe de 3d structuur van kaempferol in elkaar zit. Het enige wat ik vind zijn 2d afbeeldingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: kaempferol

Heej,

heb je toevallig een organisch boek bij de hand? Zoniet, kijk dan even in de bieb van je opleiding. Ik dit boek kan je dan kijken welke hoek er tussen bepaalde groepen van het molecuul horen te zitten.

Op deze manier zou je kunnen beredeneren hoe de 3d structuur eruitziet

Berichten: 677

Re: kaempferol

Ik kan het gewoon maken met sate prikkers of kippengaas
Op die manier krijg je hooguit een zeer ruwe, theoretische structuur.

Je kan de volgende linkgebruiken naar een *.PDB bestand. Om dit te bekijken heb je Rasmol nodig, een freeware programma dat je (o.a.) hier kan downloaden.

Berichten: 654

Re: kaempferol

Los van dat kaempferol volgens mij een heel erg plat molecuul is, kan je ook nog programma's als chemsketch of rasmol gebruiken. ChemSketch kan vanuit een platte structuurformule de ideale conformatie van de atomen in het molecuul, wat je gemakkelijk en snel kan verwerken naar Chem3d, wat in hetzelfde pa kket zit.

Berichten: 660

Re: kaempferol

heel erg bedankt allemaal .. waren echt manieren waar ik niet op gekomen was. Ik ben er nu uit gekomen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: kaempferol

Los van dat kaempferol volgens mij een heel erg plat molecuul is, kan je ook nog programma's als chemsketch of rasmol gebruiken. ChemSketch kan vanuit een platte structuurformule de ideale conformatie van de atomen in het molecuul, wat je gemakkelijk en snel kan verwerken naar Chem3d, wat in hetzelfde pa kket zit.
ehm volgens mij is dit niet geheel een plat molecuul hoor. Als je naar de structuur kijkt:

Afbeelding

Dan kan je zien dat er verschillende hoeken zitten tussen de verschillende onderdelen van het molecuul. Deze kan je in het platte plaatje niet weergeven en worden in een 3d molecuul wel duidelijk.

Berichten: 654

Re: kaempferol

Je hebt gelijk, hij is niet helemaal plat. Die ether gooit roet in het eten :P .

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: kaempferol

Dat heet eigenlijk een pyran ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Pyran

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: kaempferol

Je hebt gelijk, hij is niet helemaal plat. Die ether gooit roet in het eten :P .
Het linker deel is wel degelijk vlak. sp2-hybridisatie van het zuurstofatoom is gunstiger omdat dit kan bijdragen tot grotere pi-electronen delocalisatie. Er zit wel een hoek tussen het het linker deel en de rechter fenylring.

Hier en hier vind je kristalstructuren van kaempherol (in enzymen).

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: kaempferol

Imo lijkt dit wel op een afbraakproduct van een of ander cholesterol

Berichten: 660

Re: kaempferol

het grootste deel is vlak slechts een paar delen zijn gedraaid ten opzichte van elkaar. Doordat het zo vlak is en een geconjugeerd systeem heeft is het ook zo'n goede anti-oxidanten.

Reageer