activiteitsbepaling

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 15

activiteitsbepaling

Hoi,

Ik ga een practicum doen over glucose-6-fosfaat dehydrogenase, deze gaan we isoleren uit runderbloed door middel van een DEAE-cellulose kolom en daarna moeten we activiteitsbepalingen gaan doen van de verkregen fracties. Min vraag: elke fractie heeft zijn eigen blacobepaling, waarom? en wat is die dan?

nog een vraag: waarom wordt 40 μl opgekookte digitonine toegevoegd aan het lysaat?

Alvast bedankt als iemand me kan helpen!

Re: activiteitsbepaling

Ik kan zo niet zien hoe de testen worden gedaan maar een blanco van een potentieel enzympreparaat gebruik je om te zien of in je fractie substraat (onwaarschijnlijk) of andere stoffen aanwezig zijn die een extinctie geven die niet afhankelijk is van de werking van je geisoleerde enzym.

Berichten: 15

Re: activiteitsbepaling

how, k geloof niet dat ik dat snap Gerard. Bedoel je dat je kijkt of er vervuiling in zit die de OD beinvloed? en waarom heeft elke fractie dan zijn eigen blanco en waar moet die uit bestaan dan, weet je dat?

Re: activiteitsbepaling

Het gaat om "vervuiling" die met je enzym meekomt, voor de blanco voeg je alles toe behalve het substraat.

Voor elke fractie moet je een eigen blanco meenemen juist omdat je niet weet of en hoeveel vervuiling er bij elke fractie meekomt.

Berichten: 15

Re: activiteitsbepaling

Dankje, ik geloof dat ik er wel wat mee kan. Weet je (of iemand anders..) toevallig wat digitonine is en waarom ik het toe moet voegen aan het lysaat?

Dit is trouwens wat ik erover vond, maar snap dan nog niet wat het is en waarvoor ik het gebruik: http://en.wikipedia.org/wiki/Digitonin

Re: activiteitsbepaling

Het is een soort zeep dat membraameiwitten in oplossing brengt, de membramen helpt kapot te maken en er voor zorgt dat cholesterol neerslaat.

Of het neerslaan van cholesterol bij de isolatie van belang is zou ik zo niet durven te zeggen dat hangt er van af hoe de islolatie wordt uitgevoerd.

Opkoken? misschien om het makkelijker op te lossen anders zou ik het niet weten.

Reageer