GC

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 541

GC

Er is door het bedrijf waar ik werk net een nieuwe (tweedehandse) GC gekocht een chrompack 9000.

Nou is aan mij de vraag gesteld of ik deze wil koppelen aan het data systeem (Total chrom navigator) wat op dit moment gebruikt wordt voor twee HPLC's (Perking Elmer series 200 en een knauer manager 5000).

Echter vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken. (er is geen handleiding van de GC en chrompack bestaat niet meer).

Kan ik het beste gewoon de GC op de PC aansluiten net zoals de HPLC's en dan kijken of ik signaal krijg. Of hebben jullie een beter idee?

Met vriendelijke groet,

Remco Vree Egberts

Berichten: 41

Re: GC

Wij hebben hier o.a. een CP9002 aan TotalChrom verbonden. Ik denk dat de 9000 hetzelfde werkt.

In het kort:

We hebben een Perkin Elmer 900-Interface verbonden met een TotalChrom Terminal Server. (Ik ga ervan uit, dat je nog ruimte hebt voor een extra instrument)

Van de GC naar de 900-Interface: Open de kap, die bij de startknop zit. Achterop heb je daar de mogelijkheid een zwarte draad de koppelen aan "Channel A" en een draad aan de Ground. Deze draden hang je vervolgens in de 900-Interface aan "Ch A" en Ground A.

Eventueel B-kanaal op dezelfde wijze.

Voor meer (duidelijkere of preciezere) informatie: mail me, dan kan ik je preciezer te woord staan.

Kevin

Berichten: 873

Re: GC

Hoi Vreggie,

Informeer eens bij Varian Inc.

Zij hebben destijds Chrompack overgenomen.

Ze zitten in Middelburg, tel nr. 0118-671500

succes

Reageer