Springen naar inhoud

Albumine en Loog

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 07 juli 2008 - 19:53

Wat gebeurt er met albumine als je een albumineoplossing 10% met NaOH 2M op een pH 11,5 brengt?
Na een eerste pH verhoging tot 11,5 daalt deze na 10 minuten tot 8,4 ,opnieuw NaOH toevoegen tot 11,5 na een 15 minuten gedaald tot 8,6.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

hzeil

hzeil

• >1k berichten
  • 1379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 juli 2008 - 20:52

Het ligt voor de hand te veronderstellen dat de albumine oplossing bij de hoge pH gaat denatureren. Als de oplossing met de tot spiralen opgerolde macromoleculen denatureert ontrollen de spiralen zich, komen nieuwe, tevoren afgeschermde groepen in kontakt met de electroliet en kun je weer verder titreren. Tot de ontrolling volledig is en de pH niet meer daalt.
Ik veronderstel dat bij het iso-electrische punt, bij pH ongeveer 5, de spiraalvorm door de electrostatische krachten het sterkst gestabiliseerd is. Met Uw pH van 11,5 zit U daar ver boven. Er zitten dan alleen nog negatief geladen groepen aan het eiwitmolecule.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 07 juli 2008 - 21:55

Bedankt voor het antwoord, het stuk over de denaturatie was mij al duidelijk.
Het antwoord dat ik zocht zijn de negatief geladen groepen, dat had ik over het hoofd gezien omdat ik me zorgen maakte over de denaturatie van het eiwit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures