Totale yield bepalen over 5 stappen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 86

Totale yield bepalen over 5 stappen

Ik wilde met mijn researchproject mijn totale yield bepalen van een 5 staps synthese. Mijn begeleider zei dat je dan niet zomaar het gemiddelde mocht nemen, maar iets met machtswortels moest doen. Ik heb het geprobeerd maar ik kom er niet uit. Hoe het precies moet is mij niet duidelijk, misschien heeft hier iemand een antwoord?

Yields: 0.68 0.9 0.7 0.91 1(quant)

Berichten: 70

Re: Totale yield bepalen over 5 stappen

quant?

Volgens mij moet je dit gewoon vermenigvuldigen. Dan hou je uiteindelijk je percentage opbrengst over, of nee, dan nog een keer maal 100 en je hebt je percentage.

Berichten: 86

Re: Totale yield bepalen over 5 stappen

Bedankt, die had ik ook al. Stelde mijn vraag eigenlijk verkeerd, ik wil weten wat de gemiddelde yield is over 5 stappen. En ik heb het nu uitgevogeld, alles met elkaar vermenigvuldigen en dan daar de xde machtswortel van nemen waarbij x het aantal stappen is. Bij mij: 83% gemiddelde yield.

quant = stap ging quantitatief.

Berichten: 33

Re: Totale yield bepalen over 5 stappen

Wat is eigenlijk het nut, om te weten wat de opbrengst gemiddeld is. Je wilt toch normaal weten, wat uiteindelijk de opbrengst is van je eindproduct.

Dit is misschien een domme vraag, al hoewel domme vragen niet bestaan, maar misschien heb je hier een reden voor en deze zou ik graag willen weten.

Berichten: 86

Re: Totale yield bepalen over 5 stappen

Het ziet er leuk uit, en het verslag gaat waarschijnlijk ook gelezen worden door mensen die niet snappen dat een 38% totale yield over 5 stappen best netjes is, vandaar dat ik de gemiddelde yield erbij wilde hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Totale yield bepalen over 5 stappen

Bij mij: 83% gemiddelde yield.
Het ziet er leuk uit, en het verslag gaat waarschijnlijk ook gelezen worden door mensen die niet snappen dat een 38% totale yield over 5 stappen best netjes is, vandaar dat ik de gemiddelde yield erbij wilde hebben.
Bestaat je synthese uit vijf opeenvolgende stappen? En is 68 % de yield van je eerste stap, 90 % van je tweede, enz? Want dan is de totale yield inderdaad 38 % (eigenlijk 39 %) en niet 83 %.

Maar inderdaad, voor een vijfstapssynthese nog niet slecht hoor. ;)

Reageer