Springen naar inhoud

wat valt hier onder drugs?

• Log in om te kunnen reageren

analytica

analytica

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2008 - 15:10

De meeste stoffen waar ik belangstelling voor heb zijn uiteraard farmaca, maar over drugs mogen geen vragen gesteld worden.
Ik vraag me dan wel af wanneer iets een drug is. Volgens onze definitie alles wat geen voedsel is maar wel een biologisch effect produceert. Maar dat doen heel veel chemicalien dus als ik ergens naar vraag moet ik gewoon hopen men hier niet weet wat het doet als het aan iemand toegedient wordt??

:eusa_sick:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 augustus 2008 - 16:10

Ik denk dat het hier een drug wordt genoemd zodra het op de lijsten van de overheid staat :)

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2008 - 16:42

Dus ook precursoren vallen daaronder.. zelfs een flesje ammonia van de albert heyn.. dat staat namelijk ook op de 'lijst'

Nernst

Nernst

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2008 - 17:20

Rechtstreeks uit de regels:

Synthese's, zuiveren, isoleren of elke andere methode om drugs te verkrijgen worden niet besproken op het forum. Het chemieforum.nl team behoudt zich dan ook het recht om vragen of reacties die hierover gaan te censureren of eventueel zelfs te verwijderen. Het informeren naar determinatiemethoden, stofeigenschappen of werking is wel toegestaan.

Het ligt er dus maar juist aan wat je wil bespreken. Over farmaceutische producten mag dus vrij gesproken worden.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2008 - 21:04

Veel stoffen hebben een biologische werking, zelfs een stof als diethylether of tolueen. Ik denk dat de regels vooral gaan over die stoffen die als 'recreatieve drugs' in de engere zin worden gebruikt, of directe precursors.

@Labstuff: Ammonia zou ik geen drugs-precursor willen noemen, want dan is iedere sterke base, ieder sterk zuur en iedere redelijke reductor en ook sommige oxidatoren een precursor. Daarnaast ook vele gangbare organics als aceton, ether, azijnzuur, THF, DCM etc. omdat ze worden gebruikt voor extractie. Al deze stoffen zou ik helper-stoffen willen noemen, maar ze hebben ook legio andere toepassingen. Echte precursors vind ik o.a. ephedrine, safrole, pseudoefedrine, piperonal e.d. welke ik niet verwacht in een normaal lab, tenzij men specifiek onderzoek doet naar de eigenschappen van deze stoffen en de afgeleide drugs.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 augustus 2008 - 13:00

In het algemeen wordt deze regel zo gehanteerd dat een post over (recreatieve) drugs goed in de gaten wordt gehouden en enkel wordt gesloten wanneer de bedoelingen van de vragensteller verkeerd blijken of wanneer er recepten worden gepost. Meestal vallen ze vrij snel door de mand. De bedoeling van deze regel is voorkomen dat het chemieforum een 'receptenboek' voor drugs wordt. Het gaat dus niet zozeer om een lijst met stoffen, maar eerder om het doel van de informatie die de vragensteller wil verkrijgen.

Wanneer je een vraag hebt kun je die dus gewoon stellen. Wanneer het de verkeerde kant op gaat zullen moderatoren ingrijpen, maar anders niet.

Een gelijkende aanpak gaat op voor de explosieven.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures