Springen naar inhoud

zwembadwater en milieuschade

• Log in om te kunnen reageren

ovp65

ovp65

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2008 - 13:06

ik heb een opvouwbaar zwembadje voor de kleinkinderen in ons huisje in frankrijk. Ik houd het chloorniveau onder de 1 ppm. heel gezellig allemaal maar na de vakantie moet die 6000 liter er weer uit. de vraag is: laat ik het water in het riool lopen of kan ik de tuin er een plezier mee doen. M.a.w.: hoe schadelijk is die hoeveelheid chloor voor de plantjes? :cry:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 augustus 2008 - 16:29

Die concentratie chloor is 1 mg/l. Dat is praktisch niets. Als je de laatste maand geen chloor meer hebt toegevoegd ofzo is de helft ook alweer afgebroken. Desnoods laat je 5999 liter weglopen en test je of er wat doodgaat met die liter die je overhoudt. Weet je dat voor volgend jaar :P

Veranderd door FsWd, 03 augustus 2008 - 16:29

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 augustus 2008 - 17:51

Ik ben het met FsWd eens.
Bij een concentratie van 1 ppm komt er met 6000 liter 6 g ┬┤chloor┬┤ in de grond, verspreid over het uitstroomoppervlak. Aangenomen dat er nog chloor in het water zit, na al die zwempartijen.
Dat chloor reageert vrij snel weg met de humus/organische stof in die grond. De plantjes zullen er niet onder lijden.
De zuivering van het rioolwater ook niet trouwens.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 augustus 2008 - 09:40

6 kuub 'schoon'water moet sowieso niet in het riool, op die verdunning met dat 'dunne' water zitten ze niet te wachten. Tenzij je een gescheiden riolering hebt dan gaat het naar het oppervlaktewater en wat die hoeveelheid doet in een sloot weet ik niet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures