Springen naar inhoud

sneller dan het licht c+

• Log in om te kunnen reageren

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 augustus 2008 - 11:02

Wat vinden jullie van dit artikel?

artikel 1

artikel 2

Het project noemt c+, het dateert al van 2004.

Hier heb ik nog een PDF over negative group delay gevonden:negative group delay PDF

Het lijkt me echt wel wetenshcappelijk allemaal en niet pseudo wetenschappelijk.

Maar kan het echt dat een output signaal sneller komt dan de input dit moet toc ongelooflijk veel toepassingen hebben?

Veranderd door chemaniac, 04 augustus 2008 - 11:19

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 augustus 2008 - 12:54

Wat ik vaak bij dit soort dingen zie is dat de informatie 2x verstuurd wordt. Een keer normaal en een keer via een vertragingssysteem. De grap zit hem er dus in dat je weet wat de informatie is voor dat deze door het vertragingssysteem heen is.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 augustus 2008 - 13:40

Yeah right, en van welke maand is die Elektuur? Juist!

Edit: zal er ff een ;-) achter zetten anders krijg ik weer allerlei aantijgingen.

Veranderd door Echtepino, 04 augustus 2008 - 13:42

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 augustus 2008 - 14:05

OK dat artikel is dus misschien wel een april grap maar ik ken iemand die beweert deze schakeling echt gemaakt te hebben. Ik geloof er geen snars van maar als ik ze kan gaan bekijken ga ik het toch helemaal niet laten.

En van negative group delay klopt dus ook helemaal niets?

Div

Div

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2009 - 23:57

Als dit waar zou zijn zou het wereldnieuws zijn. De hele quantummechanica zou instorten, dus ben maar niet bang :D

Thionyl

Thionyl

• >1k berichten
  • 1595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2009 - 13:53

In de laatste Delft Integraal (2009.1) staat er ook een artikel over sneller dan licht. (blz 5 "snelle golven") Ze zijn er dus nog steeds mee bezig en ook niet de minste personen, lijkt me.

Overigens is dat blaadje zeker een aanrader en kostenloos.
Abonnementsadministratie via KNIP

# Moderatoropmerking
Beryllium: emailadres weggehaald. Het is not done om andermans emailadres zo neer te zetten, ook al geldt hij als contactpersoon voor deze uitgave.
Ik vind het een prima initiatief, maar die persoon hoort zelf toestemming te geven voor het neerpennen van zijn eigen gegevens.

Veranderd door Beryllium, 22 maart 2009 - 19:38

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures