Springen naar inhoud

keuze chemierichting school

• Log in om te kunnen reageren

mysticwizard

mysticwizard

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2008 - 11:42

Hallo,

Ik heb nu mijn eerste jaar chemie gedaan. De 3-jarige bachelor chemie richting in Gent.
Volgend jaar moet ik kiezen tussen volgende 3 richtingen :
-chemie
-biochemie
-milieu
Momenteel hebben chemie en biochemie de voorkeur, maar ik twijfel toch nog.
Zijn hier mensen die voordelen en nadelen van deze richtingen kunnen geven?
Ben je met een bepaalde richting meer als je afgestudeerd bent?( tewerkstelling, verdienste...)
Ik hoop dat jullie me een duwtje in de rug kunnen geven naar het maken van mijn keuze.

(mss iets minder belangrijk maar ik vraag het toch maar: Kun je met een diploma bachelor chemie zelfstandig beginnen? bv biochemie volgen en na dat je afgestudeerd bent een labo voor voedingsinspecties starten... Of moet je daarvoor het schakelprogramma voor industrieel ingenieur volgen nadien?)

Groetjes,

Kristof

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DeeVee

DeeVee

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2008 - 11:49

Hangt ervan af wat je wil. Met een master Chemie maak je meer kans in echte chemische bedrijven zoals BASF, BAYER, of de afgeleide industriŽen zoals metalurgie.

Ik maak uit je bericht op dat je echter meer interesse hebt in voedingschemei. Dan lijkt een keuze voor biochemie relevanter.

Pink Panther

Pink Panther

• >250 berichten
  • 516 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2008 - 13:17

Een labo voor voedingsinspectie kan je niet zomaar starten. Daar moet je voor uitgekozen worden.
In BelgiŽ zal de regering een test uitschrijven voor geÔnteresseerde labo's. Deze schrijven zich daarvoor in en dan krijg je bepaalde tests. Het door jou bekomen resultaat moet binnen bepaalde grenswaarden liggen. Zo meten ze de nauwkeurigheid van een labo. Enkel de nauwkeurigsten krijgen een vergunning als officiŽel voedselinspectielabo. Wat uiteraard niet onlogisch is, gezien zij een zťťr grote verantwoordelijkheid dragen naar de volksgezondhied toe.

Nernst

Nernst

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2008 - 15:57

Eigenlijk ligt het best simpel. Optie chemie, wat ik zelf volg, nu mijn 3de jaar, is eigelijk de richting waar je de meest uiteenlopende takken van chemie voor je kiezen krijgt, voeding, milieu, ...

Voor optie Biochemie ligt de nadruk op voeding en mens en voor de optie milieu ligt vanzelfsprekend de nadruk op het milieu, water/lucht onderzoek.

mysticwizard

mysticwizard

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2008 - 17:43

het is dus toch biochemie geworden en heb er nog geen moment spijt van gekregen. :D Maar is het nu normaal uitgesloten dat ik nog tewerkgesteld ga kunnen worden in petrochemie bedrijven en dergelijke of kijken ze daar niet zo naar?
grtz

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures