Springen naar inhoud

excipiŽntia

• Log in om te kunnen reageren

Ellen8

Ellen8

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2008 - 12:21

Heyhey,

Ik vraag me af wat het verband is tussen soorten excipiŽntia (=hulpstoffen??) en oplossingen, emulsies, gels en aerosols.
Kun je de excipiŽntia indelen in bepaalde subgroepen?

Het zou tof zijn, moest iemand me hierbij kunnen helpen, want ik heb me al platgezocht naar informatie... Ik kan alleen de betekenis vinden van alle termen, maar zie niet echt wat "soorten" excipiŽntia zijn, en wat het verband is met die mengsels...

Thx!

Groetjes
Ellen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kippenborst

kippenborst

• >100 berichten
  • 180 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2008 - 12:53

hee Ellen

ik heb zelf ook even lopen zoeken aangezien ik maar op een voorbeeld kon komen en dus niet helemaal antwoord kon geven, maar op wiki was het dus al mooi ingedeeld. :P

Het voorbeeld dat ik zo even snel kon verzinnen was als je een visceuze vloeistof hebt die je wilt emulgeren. Dat je die dan eerst verdund met een oplosmiddel en dit verdunde spul dan emulgeert. En dan kan je later weer het oplosmiddel afdestilleren.

Groet Niels

Ellen8

Ellen8

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 augustus 2008 - 10:31

Hey Niels,

Bedankt voor de snelle reactie. Met Wiki heb ik inderdaad al een mooie indeling!
Als ik het goed begrijp en op een simpele manier wil voorstellen, kan ik dan stellen dat een excipiŽns inderdaad een hulpstof is die ervoor kan zorgen dat twee stoffen -die onder normale omstandigheden geen mengsel vormen- toch een mengsel kunnen vormen? Een emulgator bvb is dan een vorm van een excipiŽns?
Maar het kunnen eigenlijk ook gewone additieven zijn zoals kleur- en geurstoffen...?

Nu, ik zal die wiki pagina eens aandachtig bestuderen [|:-)] en moesten er nog probleempjes zijn, dan weet ik je te vinden, hehe...

Thx!
Groetjes

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures