Springen naar inhoud

Afdichten injectiepoort uitgang

• Log in om te kunnen reageren

Adidi

Adidi

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 09:56

Hoi

Ik wil graag de uitgnag van een injectiepoort afdichten.
het is nl zo dat we twee injectiepoorten hebben, maar deze niet altijd tegelijkertijd gebruiken. Helaas wilt door uit en aanzetten van het syteem de flow op beide poorten aangaan. Om lekkage te voorkomen wil ik graag een injectiepoort afdichten.

Bestaan er dichte nut's hiervoor?
NB. het zijn GC's van thermo.

alvast bedankt :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

drune134

drune134

• >250 berichten
  • 873 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 13:46

Je hebt hiervoor dichte ferrules die je in je nut plaats en daarmee de injectiepoort afdicht.

Wat wellicht ook kan helpen is een grafiet ferrule. Deze is 'kneedbaar' waardoor je je injectiepoort afdicht.

Ik ken de gc systemen van Thermo niet echt maar mischien kun je een klein septum in een nut plaatsen, gevolg: afdichting van je injectiesysteem.

Tot slot: als je je GC systeem weer aanzet zou het niet zo moeten zijn dat op beide injectiepoorten een gas flow komt. Waarschijnlijk wordt er een default-methode geladen waar deze instellingen in staan. Je zou deze default methode moeten wijzigen.

succes.

Rincewind_CF

Rincewind_CF

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2008 - 12:03

Even een andere vraag, maar waarom zou je je systeem steeds uitzetten? Onze GC's zijn na installatie tig jaar geleden nooit meer uitgeweest. 8-[

Het is zowiezo een goed idee om niet gebruikte poorten af te sluiten met een dichte ferrule of nut. Hierdoor voorkom je vervuiling. Als het goed is kun je ook in de software (als je die gebruikt) de injectiepoort uitschakelen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures