Springen naar inhoud

Problemen met suppressor bij ionchromatografie!

• Log in om te kunnen reageren

Mark J

Mark J

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2008 - 12:31

Hallo allemaal,

deze week is school weer begonnen voor mij. In deze eerste les moet ik aan het werk met de ionchromatograaf maar het wil niet helemaal lukken! :cry:

Mijn probleem is dat de suppressor een te hoge conductiviteit aangeeft (30 microSiemens ipv 16).

In de handleiding van de machine wordt niks aangegeven over hoe dit onderdeel schoon te maken of te regeneren is.

Waar ik bang voor ben is dat de suppressor verpest is doordat aan en uit is gezet zonder dat er eluens, regeneratievloeistof en schoonmaakvloeistof is doorgelopen (dit wordt ook nog aangegeven in de handleiding).

Ik heb verder geen idee wat ik zou kunnen vandaar mij vraag of iemand ervaring heeft met dit apparaat!

Bij voorbaat dank [|:-)]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

gadget

gadget

• >25 berichten
  • 77 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2008 - 13:20

Hallo, welk type apparaat heb je en natuurlijk van welk merk

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 03 september 2008 - 19:07

Laat me raden, Metrohm?

Mark J

Mark J

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2008 - 19:40

Laat me raden, Metrohm?

Inderdaad Frank! :P

Het betreft de Metrohm IC790 Personal, waarin de kolom Star-Ion A300 zit.

Echter heb ik al een oplossing voor het probleem gevonden!

Toen ik in het boekje zocht voor het uit zetten van het apparaat werd er bij 'Shutdown' aangegeven dat wanneer de IC langere tijd uit heeft gestaan dit waarschijnlijk problemen kon geven met betrekking tot de suppressor. Volgende les zal ik nu de suppressor doorspoelen met een mengsel van demi-water en methanol (1 op 4 meen ik) en wachten tot de suppressor richting de 10 microSiemens gaat.

In ieder geval bedankt voor de reacties!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures