alcohol versus advil

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 660

alcohol versus advil

Beste,

Ik zit met een serieus probleem. in de laatste 4 uur heb ik 8 flesjes bier gedronken. Dat is nu nou niet echt het probleem. Het probleem is dat ik met een bepaalde blessure kamp aan mijn voet waardoor ik geneigt was om een advil in te nemen voor de pijn. Dit was na mijn 4de flesje bier. (flesjes bier van 0,25 cL a 5% alcohol ;) :P)

is het verstandig nu nog een advil in te nemen en daarna nog iets meer bier te drinken? of juist geen advil innemen en toch bier drinken?

Van de bijsluiter worden we ook niet veel wijzer en op internet valt weinig te vinden.

bij voorbaat dank,

een maat van Kevin

Re: alcohol versus advil

Advil = Ibuprofeen, geen problemen met alcohol bekend.

Nog een advil slikken is oke, nog meer bier? studenten moeten nog een boel leren zoek de MSDS van alcohol eens op. :eusa_sick:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: alcohol versus advil

Volgens mij vormen advil en paracetamol wel beide een belasting voor de lever. Dat kan men beter niet met te veel alcohol combineren.

Veel algemener zou ik zeggen dat men na 8 bier beter kan ophouden. Ikzelf ga niet verder dan 2.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: alcohol versus advil

Volgens mij vormen advil en paracetamol wel beide een belasting voor de lever. Dat kan men beter niet met te veel alcohol combineren.
Dit is volgens mij inderdaad de reden. Je lever krijgt het al voor zijn kiezen met die advil en dan ook nog de alcohol van acht bier. Arme lever...

Na zo´n avond moet hij eigenlijk wel even rust hebben om zijn alcoholwerk goed af te maken en te kunnen herstellen. 8-)

Maar als ik hoofdpijn heb na een avond met veel wijn, dan neem ik toch echt ook een pijnstiller (wetende dat mijn lever dat niet leuk vindt). En ik neem me dan gelijk ook voor om nooit meer zoveel te drinken... Afbeelding

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: alcohol versus advil

rwwh schreef: Volgens mij vormen advil en paracetamol wel beide een belasting voor de lever. Dat kan men beter niet met te veel alcohol combineren.
Dit is volgens mij inderdaad de reden. Je lever krijgt het al voor zijn kiezen met die advil en dan ook nog de alcohol van acht bier. Arme lever...

Na zo´n avond moet hij eigenlijk wel even rust hebben om zijn alcoholwerk goed af te maken en te kunnen herstellen. 8-)

Maar als ik hoofdpijn heb na een avond met veel wijn, dan neem ik toch echt ook een pijnstiller (wetende dat mijn lever dat niet leuk vindt). En ik neem me dan gelijk ook voor om nooit meer zoveel te drinken... Afbeelding


ik neem dan gewoon nog een paar bier/sterke drank. Alcohol is een perfecte pijnstiller, en je slaapt er heerlijk op.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 840

Re: alcohol versus advil

rwwh schreef: Volgens mij vormen advil en paracetamol wel beide een belasting voor de lever. Dat kan men beter niet met te veel alcohol combineren.

Veel algemener zou ik zeggen dat men na 8 bier beter kan ophouden. Ikzelf ga niet verder dan 2.
Ik drink niet zo heel gek vaak alcohol, maar als ik dan drink dan is het moeilijk stoppen bij 2 :oops:

Neem nou de introductietijd in Utrecht, dat wordt elke avond 5-6 uur s'nachts, dusja, dan ga ik gewoon door tot ik me 'lam' voel, dan wel echt stoppen anders is het gevaarlijk. Is wel altijd moeilijk om je fiets dan weer te vinden :lol:

Berichten: 2.399

Re: alcohol versus advil

Ik tel ze nooit :P

Ik geloof niet dat je zo snel met gewone biertjes in problemen komt hoor. Het is de sterke drank die problemen geeft, met bier ben je eerder misselijk dan dat je je doodzuipt.

Berichten: 13

Re: alcohol versus advil

Advil (= ibuprofen) is een zg. NSAID (niet stereoide ontstekingsremmer). Zijn prima pijnstillers maar staan er om bekend dat ze bij mensen met een gevoelige maag problemen op kunnen leveren in de vorm van ontstekingen en/of zweren. Laat nu die alcohol er voor zorgen dat je maag een stuk gevoeliger word!

Overigens is Ibuprofen de minst vervelende van de NSAID's, een vervelender broertje is bijvoorbeeld Diclofenac/Voltaren die vaak wordt voorgeschreven met een maagbeschermer (en is dus alleen maar op recept verkrijgbaar).

Veiliger is het gebruik van Paracatamol mits je geen chronische alcohol misbruiker bent want dan vind je lever dat niet fijn!!

Overigens is het best om geen enkel medicijn in combinatie met alcohol te nemen.

Re: alcohol versus advil

Ik geloof niet dat je zo snel met gewone biertjes in problemen komt hoor. Het is de sterke drank die problemen geeft, met bier ben je eerder misselijk dan dat je je doodzuipt.
Het maakt niet uit of je bier of sterke drank drinkt, alcohol is het probleem.

In de standaard glazen bevat elk glas grofweg dezelfde hoeveelheid alcohol ca 10 gram pure alcohol en het kost een gezonde lever 1,5 uur om het via aceetaldehyde (giftiger dan alcohol) en azijnzuur om te zetten in kooldioxide en water.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: alcohol versus advil

Napoleon heeft op zich wel gelijk. Bier ben je eerder zat dan gedestileerd. Gewoon na een plas bier smaakt het niet meer, maar sterke drank kan je vaak langer door gaan.

Het gaat pas echt fout wanneer je kopstootjes ga drinken :eusa_sick:

temminste, bij mij gaat het dan fout
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 50

Re: alcohol versus advil

Het maakt niet uit of je bier of sterke drank drinkt, alcohol is het probleem.

In de standaard glazen bevat elk glas grofweg dezelfde hoeveelheid alcohol ca 10 gram pure alcohol


Ik weet dat dit klopt, maar ik vraag me al een tijdje af hoe het komt dat ik me na 5 shotjes meer aangeschoten voel dan na 5 biertjes. Of is dit mijn verbeelding? :P

Berichten: 840

Re: alcohol versus advil

ArcherBarry schreef: Napoleon heeft op zich wel gelijk. Bier ben je eerder zat dan gedestileerd. Gewoon na een plas bier smaakt het niet meer, maar sterke drank kan je vaak langer door gaan.

Het gaat pas echt fout wanneer je kopstootjes ga drinken :eusa_sick:

temminste, bij mij gaat het dan fout
Dat heb ik juist andersom. Het eerste biertje is vies, en hij wordt steeds lekkerder :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: alcohol versus advil

ik heb het ook over een plas bier en niet een glas ;)
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2.399

Re: alcohol versus advil

Napoleon1981 schreef: Ik geloof niet dat je zo snel met gewone biertjes in problemen komt hoor. Het is de sterke drank die problemen geeft, met bier ben je eerder misselijk dan dat je je doodzuipt.
Het maakt niet uit of je bier of sterke drank drinkt, alcohol is het probleem.

In de standaard glazen bevat elk glas grofweg dezelfde hoeveelheid alcohol ca 10 gram pure alcohol en het kost een gezonde lever 1,5 uur om het via aceetaldehyde (giftiger dan alcohol) en azijnzuur om te zetten in kooldioxide en water.
Precies en wat tik je eerder weg? Je glas sterke drank dat als limonade smaakt. Verhalen die bij mij bekend zijn over alcohol vergiftigingen etc, zijn altijd in combinatie met sterke drank en niet met een amsteltje.

Berichten: 2.399

Re: alcohol versus advil

Robert-123 schreef:
Het maakt niet uit of je bier of sterke drank drinkt, alcohol is het probleem.

In de standaard glazen bevat elk glas grofweg dezelfde hoeveelheid alcohol ca 10 gram pure alcohol


Ik weet dat dit klopt, maar ik vraag me al een tijdje af hoe het komt dat ik me na 5 shotjes meer aangeschoten voel dan na 5 biertjes. Of is dit mijn verbeelding? :P
Dit gaat dus om het tijdsbestek. Dat is inderdaad de andere belangrijke reden, je kunt enzymen verzadigen en dan schiet opeens je bloedalcohol waarde omhoog. Dit gaat dus relatief makkelijk met shots, omdat bier "teveel" tijd inbeslag neemt.

Reageer