Aspartaam

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Aspartaam

hallo,

ik zit dit jaar in 5 Havo, en moet een profielwerkstuk maken over aspartaam. ik ben van plan om zelf aspartaam te gaan maken(op school). ik weet dat aspartaam uit asparaginezuur, fenylalanine en methanol bestaat, maar ik weet niet hoe, en in welke hoeveelheden je dan aspartaam kan maken.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Aspartaam

Welke reactie vindt er volgens jou plaats als je plaatjes van asparaginezuur, fenylalanine en aspartaam bekijkt?

Berichten: 216

Re: Aspartaam

Die synthese is nog niet zo heel makkelijk, misschien kun vragen of je de synthese kunt doen op een HBO of universiteit.

Kijk eens op wikipedia.

Berichten: 3

Re: Aspartaam

ik had gehoord dat er 2 jaar gelede op de UvA een aspartaam dag was, ik heb de UvA laatst een mailtje gestuurd, maar dat is er helaas nietmeer.

ik ben nog van plan om binnekort contact op te nemen met een HLO.

Berichten: 216

Re: Aspartaam

Goed bezig, ik heb mijn profielwerkstuk bij de universiteit gedaan, dat was erg leerzaam en leuk.

Berichten: 3

Re: Aspartaam

maar is het mogelijk om zelf op school aspartaam te maken (hoeft maar een klein beetje) en als dat kan, kan iemand me dan vertellen hoe je dat dan precies moet doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Aspartaam

We zijn hier niet om je huiswerk te maken. Bronnen op google te over en de bedoeling is dat je je eigen koppie gebruikt, niet dat van ons. :D

Gedetailleerde vragen kunnen uiteraard wel, maar dus niet van: ik heb stof x, y en z; werken jullie het maar verder uit.

Berichten: 1.490

Re: Aspartaam

GOOGLE:

zoek: voorschrift synthese aspartaam --> LINK

Reageer