Experiment planner

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 90

Experiment planner

Dag allemaal,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een goede experiment of project planner.

Heeft iemand een goede tip?

Liefst gratis software of bv een excel template.

Alvast bedankt!

Sherpa

Berichten: 338

Re: Experiment planner

Wat bedoel je hier juist mee? Is het iets in de aard van een agenda? Wat moet het precies kunnen?

Berichten: 48

Re: Experiment planner

Een goede freeware optie voor projectplanningen is 'openproj'. Dat programma is gratis neer te laden vanaf hier.

Maar of dat is wat je zoekt?

Design of Experiments freeware heb ik nog niet hoeven zoeken en daaraan kan ik je dus niet 1-2-3 helpen.

Berichten: 90

Re: Experiment planner

De bedoeling is om op een efficiëntere en snellere manier een serie van testen in te plannen.

Er zijn bv maar een beperkt aantal ovens beschikbaar, een beperkt aantal autoclaven..

Voor verschillende testen en door verschillende mensen worden deze toestellen bv gedurende 24h tot 72h gebruikt. De testen bestaan uit verschillende stappen die kort achter elkaar moeten plaatsvinden, het is dus essentieel dat ik een procedure goed inplan, waarbij rekening gehouden moet worden met de beschikbaarheid van de toestellen.

Voor twee weken en voor één test is dit nog te doen, maar van zodra dit voor langere tijd en voor meerdere parallelle series moet gedaan worden, wordt het echt een een kluwen om eruit te geraken.

Mogelijk heeft iemand van jullie al een keer hetzelfde probleem tegengekomen, benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben! :-)

Bedankt voor de reacties en de tip van 'openproj', ik ga deze eens bekijken.

Groeten,

Sherpa

Re: Experiment planner

Ik zou eens gaan kijken naar rooster en personeelsplanningprogramma's, sommige hebben generatoren die het voor je kunnen uitzoeken.

Reageer