sorbitol

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

sorbitol

Hoi, kan iemand mij vertellen hoe je sorbitol maakt???

Berichten: 281

Re: sorbitol

Misschien dat je hier wat aan hebt?

Berichten: 2

Re: sorbitol

nee hier had ik niks aan, maar toch bedankt voor je reactie

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Ik heb je vraag verplaatst naar een geschikter topic.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: sorbitol

Je zou glucose misschien heel specifiek kunnen hydrogeneren, maar het lijkt me chemisch heel lastig om te maken. Ik denk toch echt dat het met micro-organismen gemaakt wordt in plaats van synthetisch.

Berichten: 77

Re: sorbitol

glucose reduceren met natriumboorhydride. De omstandigheden weet ik niet precies meer. Die vind je hopelijk zelf. Veel succes

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: sorbitol

Je zou glucose misschien heel specifiek kunnen hydrogeneren, maar het lijkt me chemisch heel lastig om te maken. Ik denk toch echt dat het met micro-organismen gemaakt wordt in plaats van synthetisch.
klopt, micro-organismen is meen ik de meest rendabele mannier.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 20

Re: sorbitol

Van wikipedia:

Sorbitol, also known as glucitol, is a sugar alcohol that the body metabolises slowly. It is obtained by reduction of glucose changing the aldehyde group to an additional hydroxyl group hence the name sugar alcohol.

Wat Gadget dus ook al zegt
De Oude Wijsheid liet ons na : "Alle cycli in de kosmos zijn elkaars gelijke en alles gebeurt tezelfdertijd".

Een zoektocht van ± 30 jaar liet mij zien dat deze wijsheid de waarheid is.

Berichten: 281

Re: sorbitol

Het kan inderdaad ook wel zonder enzymen, maar het vereist een speciale reactor dacht ik.

Reageer