Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Moderator: Astro

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Direct overgenomen van: VNCI - Eerste screenshots mijnchemie.nl gelekt


Met nog enkele dagen op de klok wordt de laatste hand gelegd aan de online game mijnchemie.nl. Het spel, waarin jongeren prijzen kunnen winnen door chemievragen te beantwoorden en onderling atomen te ruilen, vindt plaats tussen 17 september en 18 oktober. Door te spelen komen deelnemers in aanraking met de chemie en zijn belangrijke rol in tal van alledaagse producten.


De totaal 75 vragen worden gesteld in het eigen online laboratorium. Per vraag zijn drie elementen te winnen, die vervolgens gebruikt kunnen worden om prijzen in elkaar te zetten. Aangezien sommige prijzen zeldzame elementen vereisen, is er ook een ruilmarkt. Hier kunnen deelnemers hun eigen elementen ruilen tegen gezochte atomen.


Aan het einde van de spelperiode worden de 100 beste spelers uitgenodigd om de halve finale op tien locaties te spelen tijdens de Dag van de Chemie. Uit elke halve finale komt één winnaar naar voren, en deze tien spelen online de finale tegen elkaar. De winnaar gaat naar huis met alle prijzen die hij zelf in elkaar heeft gezet.


Alhoewel het spel maandag pas publiekelijk toegankelijk is en momenteel met man en macht beschermd wordt, staan hieronder toch al enkele afbeeldingen uit het spel die in handen zijn gekomen van de redactie van Chemiezine.


Ga naar de website van mijnchemie.nl


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Een grote groep leden heeft hier hard gewerkt om deze quiz te vullen met leuke originele en verrassende vragen. Mocht je ook willen bijdragen, voor de halve en hele finale worden nog vragen gezocht. Zie voor details het eerdergenoemde topic!

Berichten: 2.337

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Wow mooie screenshots. :lol:


Heel mooi en professioneel gemaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Zie er inderdaad goed uit. Professioneel.

Mede mogelijk gemaakt door chemieforum.nl :D

Iedereen natuurlijk van chemieforum.nl die hier een actieve rol in hebben gehad!


MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Bedankt voor de positieve reacties (ook namens de verantwoordelijke projectleider hiervan). Vooral bedankt voor de vele leuke vragen die ik tijdens het testen ben tegengekomen. Ik heb per ongeluk ooit biochemie gestudeerd, dus het ging me iemand zij dank nog wel aardig af :)


Als jullie nog meer willen zien als sneak preview voor woensdag, dan hoor ik dat graag.

Berichten: 1.490

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

het ziet er inderdaad mooi uit [!]


ik had er ook al iets over gelezen in de C2W :D

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Kunnen er ook mensen voor de fun meespelen? Neem aan dat de doelgroep redelijk vast staat en niet voor chemici bedoelt is....

Berichten: 1.490

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

In de C2W (C2W17) stond dat het voor iedereen vanaf 15(?) jaar was

Wat is de opzet van het spel mijnchemie.nl?

· De game wordt vanaf 17 september, één maand voor aanvang van de Dag van de Chemie

gespeeld op www.mijnchemie.nl (de spelregels worden op de site uitgelegd ).

· Het spel is gericht op scholieren uit de bovenbouw van middelbare scholen.

· Leerlingen kunnen op een boeiende, educatieve en interactieve wijze hun kennis van chemie

vergroten.

· Leerlingen en u als docent kunnen elk gewenst moment van de dag inloggen, individueel, als

groep of als klas. U kunt op één computer inloggen en het spel met de hele klas spelen of u

kunt alle leerlingen apart laten inloggen en het spel zelf laten spelen.

· In de speelmaand moeten 75 vragen beantwoord worden. U kunt zelf kiezen hoe lang u hier

over wilt doen. Theoretisch kunnen de vragen in een dag, in een week of in een maand

beantwoord worden. Echter, er kunnen onderling elementen geruild worden om de gewenste

producten te maken. Dit kan wat meer tijd kosten. Wij raden u daarom aan enkele weken te

gebruiken om het spel te spelen.

· Naast het educatieve element zit er een wedstrijdelement in en zijn er mooie prijzen te

winnen. Ook krijgt de winnaar de titel "chemie-genie".

· De vragen in het spel hebben vanzelfsprekend altijd een "link" naar aspecten van de chemie

of scheikunde.

· Het belangrijkste onderdeel van het spel is natuurlijk: De halve en hele eindstrijd. Deze vinden

plaats op locaties van de deelnemers van de Dag van de Chemie. De deelnemers zijn onder

andere chemiebedrijven, universiteiten, hogescholen, zorginstellingen, laboratoria en

waterschappen.

· Leerlingen kunnen op de Dag van de Chemie de deelnemende instellingen bezoeken. De best

scorende tien spelers spelen de finale op een door henzelf gekozen locatie. Leerlingen maken

op deze wijze kennis met de chemische industrie en bètafaculteiten. Mogelijk draagt dit bij aan

de vorming van hun studie- en beroepskeuze.


Bron: mijnchemie.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Okeej, dat is gaaf. Zal eens kijken of ik er wat tijd voor vrij kan maken dan :D Is wel weer een leuke oefening om je kennis een beetje op te poetsen (zal wel wat weggezakt zijn ondertussen)...


Moet C2W toch maar weer eens gaan lezen (dus eerst abboneren)...

Berichten: 1.490

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

ik ben nu een jaar lid en denk niet dat ik het abbonnement nog opzeg :P

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

@ SamtheChemist:


goed vraag. Ik heb het nagevraagd bij de projectleider van het spel. 2 opties:


1: je speelt mee maar maakt geen producten (waardoor je niet bij de beste 100 spelers komt).

2: je speelt mee en maakt producten maar geeft aan dat je niet aan de finale wilt meedoen als je hiervoor uitgenodigd wordt.


Natuurlijk is 2 niet te controleren: als je echt wilt winnen, dan lukt dat ongetwijfeld. Dat geldt ook voor niet-chemici: met het nodige aan gegoogle en gewikipedia kun je vermoedelijk het gros van de vragen wel goed beantwoorden. We gaan niettemin uit van de beste intenties bij de gebruikers van dit forum. Alles voor het hogere doel van popularisering van chemie, nietwaar?

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

ingejanse schreef: @ SamtheChemist:


goed vraag. Ik heb het nagevraagd bij de projectleider van het spel. 2 opties:


1: je speelt mee maar maakt geen producten (waardoor je niet bij de beste 100 spelers komt).

2: je speelt mee en maakt producten maar geeft aan dat je niet aan de finale wilt meedoen als je hiervoor uitgenodigd wordt.


Natuurlijk is 2 niet te controleren: als je echt wilt winnen, dan lukt dat ongetwijfeld. Dat geldt ook voor niet-chemici: met het nodige aan gegoogle en gewikipedia kun je vermoedelijk het gros van de vragen wel goed beantwoorden. We gaan niettemin uit van de beste intenties bij de gebruikers van dit forum. Alles voor het hogere doel van popularisering van chemie, nietwaar?
Thnx, ik zal er eens over nadenken en eens kijken of ik me vandaag nog even aanmeld

Berichten: 2.337

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Ik heb per ongeluk al van die voorwerpen gemaakt maar je mag gerust zijn dat ik de uitnodiging zal weigeren (moest die er komen want ik denk het niet ;) ).


Ik vindt het heel goed gemaakt en het idee erachter is natuurlijk zeer belangrijk.


Blijft het spel online na 18 oktober? Het zou het idee alvast ten goede doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

@ chemaniac: goede vraag. Volgens mij zijn daar nog geen concrete plannen voor, maar ik ga het voor je navragen.

Berichten: 316

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

Ja dat zou wel leuk zijn, maar dan moeten we zeker weer vragen gaan verzinnen :D

Berichten: 636

Re: Eerste screenshots online game mijnchemie.nl

ik heb me even aangemeld en ben even aan t spelen, t ziet er erg leuk uit :)

Reageer