Artikel over Vitamine C

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

Artikel over Vitamine C

Voordat ik verschillende opmerkingen krijg over het tijd steken in zelf zoeken etc.

Voordat ik dit gepost heb, heb ik al een goede 2 weken achter artikels zitten zoeken en heb er 2 gevonden. 1 nederlandstalig artikel uit Natuurwetenschap en techniek en 1 engelstalig uit Scientific American.

Nu moeten we voor ons eindwerk 3 artikels hebben wat opzich niet zo moeilijk lijkt aleen moeten ze een beetje een interessante inhoud hebben ivm het onderwerp en uit de volgende lijst komen:

- EOS

- Explore

- Kijk

- Natuurwetenschap en techniek

- Science connection

- Verrekijker

- Wetenschap in beeld

- Quest

(voor de nederlandstalige)

Ik ben al naar 3 verschillende bibliotheken gegaan in Leuven en Mechelen en heb maar 1 artikel gevonden, het engels talige heb ik gevonden op de site van Scientific American.

http://www.sciam.com/article.cfm?id=do-vit...s-in-pills-diff

Het artikel gaat over mijn onderwerp en ik kan er proefjes over doen in het labo die er (een beetje) mee te maken hebben.

Nu ben ik opzoek naar een derde nederlandtalig artikel over Vitamine C dat uit een van de bovenstaande bronnen komt. Ik het echt al alles afgezocht en gegoogeled maar heb niets gevonden.

Nu heeft mss een van jullie een artikel liggen of weet een van jullie in welke editie van een bepaald tijdschrift iets staat over vitamine C want ik weet het dus niet.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, dat ik geen regels heb overtreden en dat ik in het juiste forum gepost heb. Indien dit niet het geval is kan je natuurlijk mijn post verplaatsen.

Alvast bedankt, Tom.

Berichten: 147

Re: Artikel over Vitamine C

Ik neem aan dat je ook hebt gezocht op de naam 'ascorbinezuur'.

Iets wat ik vond via google:

http://www.inchem.org/documents/pims/pharm/ascorbic.htm

Wel Engels, en ik weet niet of je hier wat aan hebt, mede omdat het niet uit je lijstje van bronnen komt. Er staan wel bronnen in vermeld, maar die zijn ook allemaal Engelstalig.

Berichten: 10

Re: Artikel over Vitamine C

Ascorbinezuur, L-ascorbinazuur, desoxyascorbinezuur allemaal... Misschien snap je waarom ik "desperate" ben =)

Bedankt voor je zoekwerk maar de artikels moeten dus wel degelijk uit die lijst komen, ik eet dat het het lastig maakt. Ook moet het niet gewoon info zijn, het moeten echte artikels zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Artikel over Vitamine C

de Quest is een leuk blad maar nauwelijks betrouwbaar te noemen. elk artikel dat te maken heeft met de chemische kant van voedsel staan er wel een paar fundamentele fouten.

Ik vind het vreemd dat het die bronnen moet zijn. ik zou zelf de VMT (www.vmt.nl) bekijken.

je kunt de uitgevers mailen en vragen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer