Springen naar inhoud

de synthese van trifenylmethanol

• Log in om te kunnen reageren

drdaniel

drdaniel

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2008 - 13:22

beste,
onlangs hebben wij trifenylmethanol gemaakt. onze opbrengst is 17 gram en een smelt punt van 157 graden c.
ir spectrum hebben we opgemeten. de pieken kunnen we bepalen.echter heb ik gezien dat er twee vreemde pieken zitten tussen 1700 en 1900. wij hebben even geen flauw idee waar dit vandaag komt, waarschijnlijk een verontreiniging. ik kreeg mee dat meerdere dit hebben van de labassistent en het geen probleem was.
toch zou ik heel graag willen weten wat dit zou kunnen zijn. iemand eengoede suggestie want ik kom er niet uit.
mvg
Daniel

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 september 2008 - 13:37

Eerst even wat vragen:

-Waar heb je de trifenylmethanol uit gemaakt? Uit benzofenon en fenylmagnesiumbromide?
-Welke oplosmiddelen heb je gebruikt bij de synthese of bij de opwerking/zuivering.

drdaniel

drdaniel

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2008 - 14:49

Hoi inderdaad, benzophenon en fenylmagnesiumbromide.
bij de synthese gebruikt: ether, tolueen. bij herkristalisatie ook tolueen gebruikt.

Belgjm_CF

Belgjm_CF

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2008 - 10:06

Zou je misschien je spectrum hier even kunnen plaatsen ? Dat hebben we een beetje een zicht op de intensiteit en mss nog bijkomende banden.

drdaniel

drdaniel

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 september 2008 - 20:26

beste ,
wilde me even bedanken.
Waarschijnlijk was het toch benzophenon.
De meestaat moest snel ingeleverd worden, dus had geen tijd meer om het te plaatsen. toch bedankt voor de moeite.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures