Springen naar inhoud

Synthese van tartrazine

• Log in om te kunnen reageren

Nernst

Nernst

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2008 - 18:19

Hoi,

Voor een project in school moeten we allerlei organische stoffen, die in tandpasta voorkomen, synthetiseren. Eén daarvan is tartrazine (E102). Nu heb ik al op freepatentsonline.com en orgsyn.com gezocht, maar helaas niets gevonden.

Naast het internet is er ook gebruik gemaakt van een aantal handboeken, maar wederom geen resultaat.

Als laatste hoop ben ik nu dan ook bij jullie terecht gekomen. Zou iemand van jullie mij misschien het synthesevoorschrift van tartrazine kunnen bezorgen?

Indien het mogelijk is, graag met bronvermelding.

Bij voorbaat dank,
Nernst

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Belgjm_CF

Belgjm_CF

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2008 - 20:01

Ik heb al eens even rondgekeken, maar het zal geen simpele zoektocht worden, vrees ik. En een reactiemechanisme/synthese zelf uit de mouw schudden is te complex voor mij althans :P

Maar ik zal dit weekend eens proberen of ik via de database van de unief aan wat informatie kan geraken.

Marwe

Marwe

• >25 berichten
  • 38 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2008 - 08:13

Eerst waarschuwing: Lang heb ik er niet naar gekeken.

Bij bv Sigma aldrich is het spul te bestellen. Als je op dat product zoekt op de site krijg je informatie. Ergens onderaan staan dan ook plekken waar vanalles over die chemicalie te vinden is. Dat kunnen IR spectra zijn, maar ook een artikel waarin de synthese wordt uitgelegd. Dus wellicht heb je er wat aan!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures