Springen naar inhoud

hoe kom je eraan

• Log in om te kunnen reageren

FeddrikScheper

FeddrikScheper

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 03:05

Ik heb op het internet tevergeefs gezocht naar adressen waar ik als particulier chemicalien kan kopen.Het kan zijn dat er in het buitenland iets valt te regelen omdat mogelijk de regels daar mindr streng zijn dan bij ons in nederland maar hiervan ben ik niet op de hoogte.
Is er iemand hier die mij hierover iets kan vertellen of een tip geven?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

nielsgeode

nielsgeode

• >100 berichten
  • 137 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 07:23

Wat voor chemicalien wil je hebben?

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 11:46

De wat algemenere chemicaliŽn kan je hier kopen:
www.labstuff.nl
www.dehekserij.nl

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 14:08

Een lijst van leveranciers van laboratoriumbenodigdheden op dit forum :)

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 17:00

Wat wil je hebben, wat wil je ermee doen? Ik kan je wel helpen, maar niet als je deze vragen niet kan beantwoorden. Vooral de laatste is nogal belangrijk...

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 21:21

Als je geluk hebt en je vind een "collega"-hobbychemist die wat spullen weg doet, dan heb je geluk. :P (En ik had vorige week heel veel geluk ;) )

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 21:39

Als je bij mij in de buurt woont wil ik je wel wat stoffen voor een aardige prijs verkopen...
Ik wil ook een paar stoffen op het moment kopen, waarbij dat alleen voordelig is in grote hoeveelheid, maar ik wil er maar 100-250ml van. Ik wil dus wel samen met jou zo'n koop delen. Mail maar bij interresse, ik woon in rotterdam.

nielsgeode

nielsgeode

• >100 berichten
  • 137 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 21:51

Ik weet wel wat leuke chemicalien voor de "hobbyist" maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat particulieren dat hebben :D

nielsgeode

nielsgeode

• >100 berichten
  • 137 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2008 - 07:35

Ik krijg weer een email van Topicstarter waarin hij uitlegt dat het hem erom gaat explosieven te maken. In de algemene regels staat duidelijk:

* Synthese's, zuiveren, isoleren of elke andere methode om explosieven te verkrijgen worden niet besproken op het forum. Het chemieforum.nl team behoudt zich dan ook het recht om vragen of reacties die hierover gaan te censureren of eventueel zelfs te verwijderen. Het informeren naar determinatiemethoden, stofeigenschappen en methoden om 'onschadelijk' te maken is wel toegestaan.

Zou een moderator hier maatregelen kunnen nemen? Mensen die hier alleen voor dit soort onzin komen hebben hier niks te zoeken denk ik.

# Moderatoropmerking
Beryllium: okee, moderator grijpt in. Je kunt dit soort dingen beter gewoon rapporteren i.p.v. te posten.
Overigens; wij hebben geen controle noch verantwoordelijkheid over mails dia via het forum worden verstuurd. Daar gaan wij dus niet op filteren.
Dat wil niet zeggen dat we niet iedereen die via de (forum)mail communiceert aanraden om vooral zorgvuldig te zijn met gegeven informatie...!!

Veranderd door Beryllium, 20 oktober 2008 - 10:46

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2008 - 14:28

Overdrijven is ook een kunst. Hij wil wat experimenteren met vuurwerk op kleine schaal, dus dat noem ik geen explosieven...

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 oktober 2008 - 17:28

Maar zelfs met die grapjes kun je jezelf al erge dingen aandoen. Nu kun je zeggen dat een sloot 98% zwavelzuur over je hand ook niet gezond is, maar als je snel genoeg bent, valt dat nog af te spoelen.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2008 - 18:58

@nielsgeode: Het lijkt mij niet helemaal correct dat jij hier de inhoud van emails bekend maakt op het publieke forum. Dat is iets tussen jou en de topic starter....

De toon van je bericht staat mij ook niet echt aan. Om nou iemand gelijk publiekelijk in zo'n hoek te plaatsen vind ik niet gepast. Laat de topic starter zelf ook even met een verhaal komen. Als iemand echt alleen maar voor het KNAL/PATS/BOEM gebeuren gaat omdat 31 december weer in zicht komt, dan denk ik dat hij maar ergens anders moet gaan shoppen, als iemand echte interesse heeft voor chemie/wetenschap en daar komt ook wel eens een (klein) knalletje bij te pas, dan zie ik dat beslist niet als een probleem. Zelf maak ik beslist geen vuurwerk, maar op mijn website staan wel wat proefjes met 100 mg van een of ander snelbrandend of knallend mixje. Net als allerlei andere experimenten met neerslagen, gassen, metaalcomplexen, etc. is er ook een plaats voor de energetische chemie, zolang dat maar niet het micro-niveau te boven gaat.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 21 oktober 2008 - 07:34

@nielsgeode: Het lijkt mij niet helemaal correct dat jij hier de inhoud van emails bekend maakt op het publieke forum. Dat is iets tussen jou en de topic starter....

De toon van je bericht staat mij ook niet echt aan. (...)

Inderdaad, dat was ook mijn punt met de bijgeplaatste opmerking.

Laten we vooral niet te panisch reageren en mensen het voordeel van de twijfel geven.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

FeddrikScheper

FeddrikScheper

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2008 - 10:51

B :D edankt voor jullie reacties mensen.
Het is inderdaad mijn bedoeling om op ZEER klijne schaal zoiets te proberen.
Toch zal ik zoiets volgende keer iets subtieler doen.
Bijdeze toch mijn excuses.

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2008 - 20:47

Subtieler?
Zeg gewoon eerlijk en duidelijk wat je wilt doen dan kunnen de mensen hier ook de gevaren beter inschatten. :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures