Springen naar inhoud

Vraag over titratie

• Log in om te kunnen reageren

marieke21

marieke21

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 08:33

Hallo,

Ik zou graag het gehalte van sulfacetamidenatirum willen bepalen. (http://en.wikipedia....i/Sulfacetamide)

Om dit te doen staat er in een voorschrift:

Dissolve 0.500 g in a mixture of 50 ml of water R and 20 ml of dilute hydrochloric acid R. Cool the solution in a bath of iced water and carry out the determination of primary aromtisch amino-nitrogen, determining the end-point electrometically.

1 ml of 0.1 M sodium nitrite is equivalent toe 23.62 mg of C8H9N2NaO3S

Het is misschien een domme vraag, maar kan iemand mij vertellen wat hier nou precies gebeurt.
Ik denk dat de basische primaire amine een H op gaat nemen, maar wat is dan het eindpunt van de titratie..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes!

# Moderatoropmerking
Marjanne: Gebruik sub- en superscript aub! Bekijk de helpfunctie hoe sub- en superscript te gebruiken.

Veranderd door Marjanne, 19 oktober 2008 - 10:21

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 11:53

Je bepaalt het eindpunt via een elektrochemische titratie, en je titrant is natriumsulfiet. En je wil je spul in zuur milieu houden omdat EN de gebruikte redoxreactie in zuur milieu moet en je je spul als ion wil houden. In basisch milieu verwacht ik dat hij neerslaat.

Veranderd door FsWd, 19 oktober 2008 - 13:07

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures