[scheikunde] Afstuderen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 38

[scheikunde] Afstuderen

In Februari moet ik afstuderen.

Ik ben al druk aan het rondkijken en ben al bij bedrijven op bezoek geweest.

Zelf ben ik erg geinteresseerd in polymeren.

Om mijn kansen nog wat beter in beeld te krijgen wilde ik jullie vragen waar jullie zijn afgestudeerd?

In welke onderwerp?

En hoe waren de ervaringen bij het betreffende bedrijf?

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: [scheikunde] Afstuderen

Hoi,

ik heb mijn stage in eerste instantie gelopen bij de coatings tak van Akzo Nobel waar ze behoorlijk wat doen met polymeren. Moet zeggen dat het enorm leerzaam is en dat een bedrijf als Akzo ook erg mooi op je CV staat. Ik heb daar zelf gewerkt aan het verbeteren van de hardheid van een auto reparatie lake die gebasseerd was op polyacrylaten. De periode was tevens enorm gezellig maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van de afdeling waar je komt.

Heb tevens vernomen dat Tejin Twaron (weet niet of ik het helemaal goed heb geschreven) een mooi bedrijf is om stage/afstuderen te doen. Wat betreft polymeren kan je daar goed terecht. Heb alleen maar positieve dingen gehoord van mijn toemalige klasgenoten.

Hoop dat je er iets aan hebt. Kan je wel de tip geven dat je de opdracht moet kiezen die je het meeste aanspreekt kwa onderwerp aangezien je wel bij een mooi bedrijf kan zitten maar als het onderwerp niet leuk is kan je afstuderen ineens heel lang duren.

Berichten: 38

Re: [scheikunde] Afstuderen

Wat grappig dat je precies de bedrijven noemt waar ik nu contact mee heb af al langs ben geweest.

Ben namelijk voor 2 weken terug bij Twaron geweest en heb woensdag een gesprek bij Akzo Deventer!

Wat betreft de opdrachten, ik vind het erg moeilijk om op basis daarvan te kiezen, omdat ik van beide onderwerpen die deze twee bedrijven mij aanbieden op dit moment nog te weinig weet om een goed beeld te vormen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: [scheikunde] Afstuderen

ik weet niet in wat voor soort polymeren je het zoekt maar ikzelf heb stage gelopen bij Kerry Bio-Science en daar hebben ze ook enzymen en emulgatoren(niet echt een polymeer)
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: [scheikunde] Afstuderen

Claire schreef: Wat grappig dat je precies de bedrijven noemt waar ik nu contact mee heb af al langs ben geweest.

Ben namelijk voor 2 weken terug bij Twaron geweest en heb woensdag een gesprek bij Akzo Deventer!

Wat betreft de opdrachten, ik vind het erg moeilijk om op basis daarvan te kiezen, omdat ik van beide onderwerpen die deze twee bedrijven mij aanbieden op dit moment nog te weinig weet om een goed beeld te vormen.
Mag ik vragen waar je bij Akzo Deventer langs gaat? Ik heb daar mijn afstuderen gedaan op het gebied van Polystyreen.

Greetz

Berichten: 38

Re: [scheikunde] Afstuderen

Ik heb een afspraak met Mevr. van de Bovenkamp.

En de opdracht die ze mij aanbieden hebben ze als volgt geformuleerd:

"Onderzoek naar katalyse van de alkalische luchtoxidatie van DIPB ter bereiding van diol-14."

Zelf vind ik het moeilijk om me voor te stellen hoe ik die opdracht moet aanpakken en welke werkzaamheden daarbij komen kijken.

Maar ik hoop dat ik daar morgen meer duidelijkheid over kan krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: [scheikunde] Afstuderen

Succes, ken de persoon niet maar Akzo Deventer is wel leuk om te zitten

Reageer