Springen naar inhoud

polyacrylamide

• Log in om te kunnen reageren

curious_CF

curious_CF

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2008 - 20:10

1)wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de polymerisatie van acrylamide n-n-methylenbisacrylamide temed met een ammoniumpersulfat als katalysator.
en polyacrylamide ?

2)als ik dus een polyacrylamide oplossing in water neem hierbij aps en temed bijvoeg krijg je gelvorming

als 2 dus van 1 komt waarom kan ik het dan nogmaals laten polymeriseren ?

?????????

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

SamtheChemist_CF

SamtheChemist_CF

• >250 berichten
  • 560 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2008 - 15:01

probeer eerst een de structuren van de verschillende stoffen weer te geven in een plaatje (gebruik b.v. Chemsketch) en ga eens kijken naar de verschillen in de structuren.

heb hieronder al een plaatje wat ik vond via google:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Polyacrylamide

Misschien kan je aan de hand van de structuren wat meer bedenken wat de verschillen zullen zijn in de polymerisaties.

curious_CF

curious_CF

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2008 - 18:31

dank je voor het schema , helaas moet ik toegeven dat ik wilde dat ik iets beter had opgelet tijdens de chemielessen. nu heb ik het nodig en weet ik niet meer hoe je deze vergelijkingen oplost :-k

SamtheChemist_CF

SamtheChemist_CF

• >250 berichten
  • 560 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2008 - 10:56

dank je voor het schema , helaas moet ik toegeven dat ik wilde dat ik iets beter had opgelet tijdens de chemielessen. nu heb ik het nodig en weet ik niet meer hoe je deze vergelijkingen oplost :-k

Ik denk dat als je goed kijkt naar bovenstaande producten dat er al een verschil zou zitten in de grondstoffen die je nodig hebt om het te maken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures