polyacrylamide

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 30

polyacrylamide

1)wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de polymerisatie van acrylamide n-n-methylenbisacrylamide temed met een ammoniumpersulfat als katalysator.

en polyacrylamide ?

2)als ik dus een polyacrylamide oplossing in water neem hierbij aps en temed bijvoeg krijg je gelvorming

als 2 dus van 1 komt waarom kan ik het dan nogmaals laten polymeriseren ?

?????????

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: polyacrylamide

probeer eerst een de structuren van de verschillende stoffen weer te geven in een plaatje (gebruik b.v. Chemsketch) en ga eens kijken naar de verschillen in de structuren.

heb hieronder al een plaatje wat ik vond via google:

Afbeelding

Afbeelding

Polyacrylamide

Misschien kan je aan de hand van de structuren wat meer bedenken wat de verschillen zullen zijn in de polymerisaties.

Berichten: 30

Re: polyacrylamide

dank je voor het schema , helaas moet ik toegeven dat ik wilde dat ik iets beter had opgelet tijdens de chemielessen. nu heb ik het nodig en weet ik niet meer hoe je deze vergelijkingen oplost :-k

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: polyacrylamide

dank je voor het schema , helaas moet ik toegeven dat ik wilde dat ik iets beter had opgelet tijdens de chemielessen. nu heb ik het nodig en weet ik niet meer hoe je deze vergelijkingen oplost :-k
Ik denk dat als je goed kijkt naar bovenstaande producten dat er al een verschil zou zitten in de grondstoffen die je nodig hebt om het te maken.

Reageer