daar gaan we weer......

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 840

daar gaan we weer......

http://www.nu.nl/news/1835921/21/Franse_st..._eigen_bom.html


Door dit soort ongein zijn de serieuze hobbychemisten de dupe...


Wie maakt er ook een bom in een studentenhuis... Zo te zien weer een gevalletje van AP...

Berichten: 107

Re: daar gaan we weer......

Ik begrijp het nut niet van dit soort nieuwsberichten, het geeft geen waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid. Buiten wat entertaining is het compleet waardeloos.


Vorig jaar toen ik kopersulfaatkristallen aan het kweken was kreeg ik de reactie: "kijk maar uit dat ge uw handen niet kwijtspeelt!" :P


Dit maar om aan te tonen hoe on-wereldverbredend de chemie-gerelateerde nieuwsberichten zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: daar gaan we weer......

Als ik de baas zal zijn van het journaal, dan wordt de wereld meteen een stukje liever...
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 3.145

Re: daar gaan we weer......

Zelf denk ik niet dat die studenten echt een bom wilden maken. Waarschijnlijk wilden ze gewoon een flinke knal voor de fun en het spektakel (en dat is wat anders dan een bom met het doel iets op te blazen). Dus, terroristische motieven zoek ik hier helemaal niet achter. Het blijft natuurlijk wel gewoon dom... Je gaat niet met grotere hoeveelheden erg explosieve stoffen zitten experimenteren in een woonhuis of flat.


Ik zie het in de zelfde lijn als het (domme) knutselen met vuurwerk om zwaardere knallen te maken, maar dan op een iets ander niveau wat betreft uitgangsmaterialen en kennis.

Berichten: 2.337

Re: daar gaan we weer......

Inderdaad sensey het is frustrerend om altijd te meoten aanhoren dat je meot oppassen zelf al ben je met keukenzout bezig.


Chemie en gevaar zijn blijkbaar synoniemen geworden in onze maatschappij.

Reageer