Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 4

Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Mensen die mee hebben gedaan en hun antwoorden willen overleggen?

Ik twijfelde over vraag 17, mbt de reactiesnelheid.

Berichten: 216

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Wat was de vraag?

Berichten: 107

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Als je de vragen nog hebt/weet en je ze post, kan iedereen op het forum je helpen.

Sinds wanneer valt de VCO in november?

Berichten: 4

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Voor het eerst worden er 2 voorrondes georganiseerd voor de VCO, één in november en één in februari.

Berichten: 2.337

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Ik deed mee en het ging goed. :)

17 was met die concentraties daar was het antwoord B. C(1) is de helft van C(2).

18 was makkelijk. Magnesium poeder reageert sneller dan magnesium lint en van de 2de oplossing is de concentratie groter. dus B ook denk ik.

Ik heb vraag 20 fout. 8-) Domme fout ik dahct dat het D was maar het blijkt A te zijn. Is bij jullie ook alles eerlijk verlopen?

Berichten: 4

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Wat bedoel je met eerlijk verlopen? Wij waren met zes en iedereen zat netjes alleen, niemand heeft gepraat e.d.

Berichten: 2.337

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Ik bedoel leerkrachten die helpen. Ik betwijfel of dit over gans Vlaanderen volledig eerlijk verlopen is. 8-)

Berichten: 4

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Inderdaad, bij de wiskundeolympiade is er een grote sociale controle, maar bij de chemieolympiade zijn de deelnemers echt op een hand te tellen dus ik vrees er ook voor. Jammergenoeg zal bedrog nu niet opvallen omdat iedereen hoge scores zal halen.

Berichten: 12

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Mijn antwoorden in volgorde :

1D / 2C / 3B / 4C / 5B /

6B / 7A / 8B / 9C / 10A /

11A / 12C / 13B / 14A / 15C

/ 16D / 17B / 18B / 19D / 20A

/ 21C / 22C / 23B / 24D / 25B

Welke dingen zijn er fout? Zo heb ik al een beetje een idee van men resultaat :)

En over de twijfelachtigheid van de betrouwbaarheid van de olympiade ... laten we maar hopen dat de leerkrachten eerlijk genoeg zijn. En zelfs als dat niet zo is worden de mensen die hebben "valsgespeeld" er toch uitgefilterd bij de 2de ronde ;)

Berichten: 2.337

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Proficiat het lijkt erop dat je alles juist hebt. Ik heb één domme fout gemaakt. :P

Er mogen minimum 300 personen door naar de 2de ronde dus normaal gezien gaan we wel door zijn. Tenzij er meer dan 300 mensen alles juist gaan hebben. :P

Berichten: 12

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

chemaniac schreef: Proficiat het lijkt erop dat je alles juist hebt. Ik heb één domme fout gemaakt. :P

Er mogen minimum 300 personen door naar de 2de ronde dus normaal gezien gaan we wel door zijn. Tenzij er meer dan 300 mensen alles juist gaan hebben. :P
Ik denk niet dat er 300 mensen de maximumscore gaan hebben hoor, vorig jaar waren er maar 1200 deelnemers aan de eerste ronde, dus het zou straf zijn moest 25% van de deelnemers alles juist hebben.

Je kan dus zeker zijn dat je er ook door bent, proficiat :D

Berichten: 2.337

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Resultaten eerste ronde zijn bekend!

resultaten VCO eerste ronde (onderaan pagina)

Met 96 punten mag ik door naar de volgende ronde. :lol:

Berichten: 12

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Gefeliciteerd :D

Berichten: 2.337

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Met je 100% ook proficiat. :P En de topicstarter is ook door met 88%.

Berichten: 2

Re: Vlaamse Chemie Olympiade 2009

Ik bedoel leerkrachten die helpen. Ik betwijfel of dit over gans Vlaanderen volledig eerlijk verlopen is. 8-)
Bij ons is alles eerlijk gelopen, enkel moeten wij de resultaten nog krijgen.

Reageer