Springen naar inhoud

testen voor stikstof

• Log in om te kunnen reageren

WouterK

WouterK

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 november 2008 - 11:36

Ik zoek een verklaring voor de verschillende stappen in een procedure voor het testen van stikstof in een molecule.

1ml 1.5% dinitrobenzeen in 2-methoxyethanoloplossing. voeg 2 druppen 2% natriumhydroxyde toe, en twee druppen van het molecule dat stikstof zou bevatten. een positieve test zou blauw moeten worden, aangezien er natriumcyanide wordt gevormd, wat komt van het orginele molecule dat reageert met 4-nitrobenzaldehyde en 1,2 dinitrobenzeen

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ajonker

ajonker

• >250 berichten
  • 306 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2009 - 11:47

Kun je mij de locatie van deze stikstof test geven (http-adres) of anders de exacte beschrijving in de testprocedure, want ik begrijp hier niets van!

Je schrijft als reactie:

1ml 1.5% dinitrobenzeen in 2-methoxyethanoloplossing, waaraan je 2 druppels
2% natriumhydroxyde toevoegt, gevolgd door twee druppels van het monster dat stikstof zou bevatten.

Vervolgens heb je het over de vorming van natriumcyanide wat ontstaat bij de reactie van stikstof in je monster en 4-nitrobenzaldehyde

Hoe kom je aan 4-nitrobenzaldehyde?

Dit wordt bij mijn weten niet gevormd bij de reactie tussen dinitrobenzeen en natriumhydroxide!

Met vriendelijke groet

Alex

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 27 mei 2009 - 12:41

Laatst actief op: di 30 december 2008 om 19:42 uur (nu offline)

Ik ben bang dat hij je antywoord niet meer zal zien.
Sowieso is het topic al een maandje of 6 oud natuurlijk ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures