coating

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 30

coating

wie weet hoe ik een doorzichtige alkali/natrium silicaat coating kan maken ?

Berichten: 132

Re: coating

Bij mijn weten worden deze normaalgesproken opgedampt. Een technologisch gevorderd proces dus, wat je doorgaans niet thuis uitvoert.

Berichten: 1.379

Re: coating

Natriumsilicaat is oplosbaar in water en wordt verkocht als oplossing onder de naam waterglas.

Onder invloed van CO2 uit de lucht of van andere zure dampen vormt zich daaruit een coating van gehydrateerd SiO2.

Welk voorwerp of welk materiaal wilt U daarmee bedekken? De mechanische sterkte van deze coating is gering.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 552

Re: coating

Ikzelf heb ook een probleem omtrent coating. In mijn thesis doe ik onderzoek op supergeleiding. De details mag ik niet prijs geven, maar we zitten met een probleem dat onze substraten moeilijk te coaten vallen met onze oplossing. Nu vraag ik mij af of er technieken bestaan om de polariteit van een oppervlak te meten. We vermoeden dat er polariteitsverschillen bestaan tussen ons substraat en de oplossing, vandaar de moeilijke coating.

Berichten: 1.379

Re: coating

Ik moet hier raden waar het probleem zit; betreft het de sterkte of samenhang van de coating of betreft het de hechting aan het substraat?

Ik zou willen kiezen een geleidende, doorzichtige coating van tinoxyde op glas alvorens de definitieve coating van bijv. SiO2 of van een ander materiaal aangebracht wordt. De receptuur daarvoor is al jaren lang bekend.

Het oppervlaktegeleidingsvermogen bevordert de gelijkmatigheid en kwaliteit van de volgende aangebrachte laag. Je kunt zelfs langs deze weg fijn verdeelde edelmetalen aanbrengen om vervolgens een coatingproces verder te katalyseren.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 552

Re: coating

hzeil schreef: Ik moet hier raden waar het probleem zit; betreft het de sterkte of samenhang van de coating of betreft het de hechting aan het substraat?
Beide: als er dan al een gedeelte hecht aan het substraat, trekt de afgezette laag samen.

Berichten: 54

Re: coating

Je kunt de polariteit van een oppervlakte bepalen met behulp van de contacthoek. hiervoor zijn apparaten te koop.

misschien helpt de volgende de link. anders gewoon google contacthoek of oppervlakte spanning.

http://www.celkunststoffen.khlim.be/cel/ne...cthoekmeter.htm

Reageer